skadad akillessena

videnlis

Trådstartare
Har någon erfarenhet? Kan hästen bli bra?
Finns en till salu, som skulle vara intressant. Men om det inte blir häst av den mera..
Skulle komma till sällskap, promenad ridning.
Snabba svar tack!

Min första häst blev som 18-åring skadad av en spark över akillessenan. Det tog ca 6 månader sedan var hon fit for fight igen. Beror ju på hur senskadan ser ut, den min häst fick var gynnsam då senan var av på "rätt" håll (dvs längs med fiberriktningen). Är den av tvärs över ser prognosen troligen betydligt sämre ut. Tänk även på längre läktid på äldre djur. Om veterinären som diagnosticerat kan ge ett positivt besked, du vill ha hästen som promenadhäst och priset är rätt så visst, varför inte?

Liknande trådar

Hästvård Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över Inte att det skadat sig...
Svar
1
· Visningar
409
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
323
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 044
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar