skadad akillessena

videnlis

Trådstartare
Har någon erfarenhet? Kan hästen bli bra?
Finns en till salu, som skulle vara intressant. Men om det inte blir häst av den mera..
Skulle komma till sällskap, promenad ridning.
Snabba svar tack!

Min första häst blev som 18-åring skadad av en spark över akillessenan. Det tog ca 6 månader sedan var hon fit for fight igen. Beror ju på hur senskadan ser ut, den min häst fick var gynnsam då senan var av på "rätt" håll (dvs längs med fiberriktningen). Är den av tvärs över ser prognosen troligen betydligt sämre ut. Tänk även på längre läktid på äldre djur. Om veterinären som diagnosticerat kan ge ett positivt besked, du vill ha hästen som promenadhäst och priset är rätt så visst, varför inte?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
362
Senast: slant98
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 108
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V