Skada på personbil, försäkring?

Sv: Skada på personbil, försäkring?

Stå på dej!
Har ni gjort någon polisanmälan än? Om inte, så gör det snarast!

Immer

Håller med!

Blir så ARG när jag läser hur egoistiska vissa bilförare är!

Hota med att stämma dom för smitning!!!

För det första, vilken cool tjej du är som tar det så lugnt som du gör.
Hoppas allt löser sig den här gången. Jag tror samma gäller som om de hade kört på vilket annat djur som helst, de får stå för kostnaden själva. Ni har väl POLISANMÄLT, annars måste ni göra det snarast.

Lova att du tar med dej mobilen ut nästa gång och ring på hjälp om något händer. Ha alla nummer du kan komma att behöva inprogrammerade på mobben så du snabbt kommer åt dem.

Usch, min dotter är ofta ute som du och jag skulle blivit lika rädd som dina föräldrar om någon kom med en söndrig bil och sa att de kört på min dotter och hennes häst och att hon satt i ett dike skadad:eek: Min dotter får inte rida ut utan fungerande mobil med sig.

Hej!

Nu har vårat försäkringsbolag hört av sig. (gick ju fort) Det första han frågade var hur vår dotter mådde. Johanna mår bra, lite blåslagen på knäet. Som försäkringsbolagskillen sa så kunde det ju gått riktigt illa.
I alla fall så sa han att föraren kan inte kräva oss på några pengar då det var en ren olyckshändelse.

Föraren får ta på sin vagnsskadeförsäkring och han hade även en såpass ny bil så han har ingen självrisk.

Hej!

Nu har vårat försäkringsbolag hört av sig. (gick ju fort) Det första han frågade var hur vår dotter mådde. Johanna mår bra, lite blåslagen på knäet. Som försäkringsbolagskillen sa så kunde det ju gått riktigt illa.
I alla fall så sa han att föraren kan inte kräva oss på några pengar då det var en ren olyckshändelse.

Föraren får ta på sin vagnsskadeförsäkring och han hade även en såpass ny bil så han har ingen självrisk.

det kanske är nu dotter ska känna efter lite hur ont hon har :angel:
psykiska men osv :angel:
skadestånd?! :D

Kan tillägga också att om vi hade blivit skyldiga att betala så typ skulle Johanna ha hoppat på hans bil, med flit.

Förarens bolag hade inte hört av sig till vårat bolag än, men de trodde att antingen hade de inte fått in någon anmälan än från föraren eller så visste förarens bolag att det inte var någon ide.

Försäkringsbolaget anser att ingen är skyldig, utan alltså ren olyckshändelse.

:angel: Håller med Messy... :angel:

Jag tycker fortfarande att bilägaren uppträtt i det närmsta hotfullt om han ställer sin bil i vägen så att ni inte kan fara iväg för att kontrollera er dotters ev skador. Fy för den lede. Och att *råka* komma på gasen, ist för bromsen....? Ju mer man tänker på det, ju mer märkligt verkar det. Tycker ju att verkar rätt medvetet att man varvar bilen för att man är irriterad, snarare än att man av misstag trampat på fel pedal.. men det är ju bara vad jag tycker förstås...

Håller som sagt med Messy, låt dottern känna efter hur hon mår och om hon har ont, nu när chocken lagt sig...:angel:

:d

va fan jag skulle göra en gubbe som skrattar men det gååår inte... BUGG
................

Jag hoppas ni anmält smitningen, som nästan alla har skrivit.
Även om försäkringsbolaget säger att allt va en olyckshändelse, så ska man även då stanna kvar.

Sen tycker jag också att Johanna ska känna efter hur ont hon har i knät :P

Fascinerande att det är ok att sitta och uppmuntra bedrägeri...

Senast ändrad:

Tycker ju inte att det är mindre imponerande än att skrämma en häst med ett barn på, barn ramlar av pga bristande körkunskaper och sedan att man lämnar ett barn i ett dike ensam med en häst. Sedan väljer man att blockera vägen för föräldern så att denna inte kan ta bilen för att se över sin dotters tillstånd. I det läget VISSTE ju ingen hur det var med flickan och hästen. Sen kanske man kan läsa lite mellan raderna?

Jag skulle polisanmält människan för smitning. Och det kan ju vara så att chock kommer efteråt. Och jag tycker att två vuxna kunde hanterat situationen annorlunda. Som en skrev tidigare i tråden: En av dom vuxna kunde ju stannat kvar medan den andra hämtade föräldern. Att överhuvudtaget stå och ojja sig över en fånig liten skada på en bil, när man inte ens har kollat statusen på flickan är ju väldigt anmärkningsvärt. :mad:

Senast ändrad av en moderator:

Självklart har bilföraren betett sig idiotiskt. Men inget blir ju bättre av att flickan skulle simulera skada som många i tråden verkar mer eller mindre uppmana. Har hon skadats ska hon självfallet ha ersättning för det, men enligt modern är hon ju bara lite blåslagen men mår annars bra. Det är ju inte så att man "straffar" bilföraren genom att kräva ersättning för skada - det är nämligen försäkringsbolaget som betalar ut den summan (dvs alla vi som betalar in våra dyra bilförsäkringspremier). Dessutom är det bedrägeri. Om man vill straffa föraren anmäler man honom lämpligen till polisen, vilket många andra redan påpekat.

har inte läst alla inlägg...
men jag skulle kontaktat polisen i första hand.
(hoppas cyklisten kan ställa upp som vittne).
men annars brukar "hästen" till 99%få rätt ändå när det gäller sådana här fall.

hoppas det löser sig och att det inte blir någon allvarlig skada i ditt knä.

Så först handlar det om att upplysa folk om sina rättigheter, sen är det bara ett skämt? Bra det.

Smitning!

Blir så sur när jag läser detta. Anmäl dom för smittning. Har det hänt en olycka så får man aldrig gå därifrån förräns en anmälan är gjord till polisen och ambulans är på väg om det behövs. Man ska alltid hjälpa den som är skadat och se till så att denna får hjälp med att komma hem och någon kommer och hjälper till med djuret. Man får inte ens lämna olycksplatsen för att gå 50 meter till en telefonkiosk, tillochmed sådana fall kan kallas för smittning om man har otur och blir anmäld för det. Och att dom desutom hindrar föräldrarna från at åka och kolla hur det är med sitt barn. Har baar en sak att säga om det ILLA!

Hoppas du inte blev för alvarligt skadad och hästen mår bra :)

Så först handlar det om att upplysa folk om sina rättigheter, sen är det bara ett skämt? Bra det.

vill du tjaffsa i brist på annat så kan du ju PM:a..... *snark*

ja, upplysning om rättigheter
nej, inte uppmuntran till bedrägeri

:angel: = ikon för att jag SKÄMTADE med "känna efter"...

fattar du? eller ska jag förkara på nått annat sätt?

snälla människa

det kanske är nu dotter ska känna efter lite hur ont hon har :angel:
psykiska men osv :angel:
skadestånd?! :D

Jag vet att du bara skojade men för guds skull låt inte oss i Sverige bli som i Amerika där det räcker med en pyttesak för att man ska få ut gigantiska skadestånd.

Jag vet att du bara skojade men för guds skull låt inte oss i Sverige bli som i Amerika där det räcker med en pyttesak för att man ska få ut gigantiska skadestånd.

nä precis, DET är sjukt... som så mkt annat där!

Liknande trådar

Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 026
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Träning Hej! Hoppas denna tråd ligger rätt, för vill gärna ha svar. Min dotter är ute å rider på en skogsväg. En bil kommer bakifrån, å...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix