Skada på personbil, försäkring?

Sv: Skada på personbil, försäkring?

Självklart har bilföraren betett sig idiotiskt. Men inget blir ju bättre av att flickan skulle simulera skada som många i tråden verkar mer eller mindre uppmana. Har hon skadats ska hon självfallet ha ersättning för det, men enligt modern är hon ju bara lite blåslagen men mår annars bra. Det är ju inte så att man "straffar" bilföraren genom att kräva ersättning för skada - det är nämligen försäkringsbolaget som betalar ut den summan (dvs alla vi som betalar in våra dyra bilförsäkringspremier). Dessutom är det bedrägeri. Om man vill straffa föraren anmäler man honom lämpligen till polisen, vilket många andra redan påpekat.

Så har även jag. Dvs skrivit att jag tycker att man ska polisanmäla. Även om man är "bara lite blåslagen" så kan man faktiskt få andra skador som inte syns. Nu är det kanske inte så, men det är inte alltid de synliga skadorna som är värst. En hjärnskakning syns inte tex. Jag vill absolut inte uppmana någon till försäkringsbedrägeri, och jag tror inte att någon annan menat att göra det heller. Det enda som skrevs var ju att hon skulle känna efter lite nu när det lugnat ner sig lite. För ibland kan man vara chockad, och förmodligen var flickan orolig att det var hennes fel (nu vet inte jag hur gammal flickan är men barn kan ju ta på sig skuld fast det inte är deras fel i synnerhet om vuxna försöker tuta i dom att det är så). Och är det så att oron tar över så att hon inte sätter sig själv först utan oron styr så känner hon kanske inte av något förrän efter att det lugnat ner sig. Sen kan man faktiskt få ont någon, några dagar senare.

Kanske är det så, kanske inte. Jag hoppas bara att det löser sig till det bästa för familjen.;)

Sv: Skada på personbil, försäkring?

Smitning från olycklsplats innebär till 99% indraget körkort för h*n som kör, så ANMÄL så han inte kan göra sådär fler gånger (på ett par år i alla fall) :devil: Han kände säkert att det blev hett om öronen och började därför kräva er på pengar och skylla på er så ni inte skulle få för er att anmäla...Egoistiska människor!!!! I sånna där fall ska man inte ens skylla på chocktillstånd!
Dom ska inte heller skylla på att hästar som inte är 100% säkra inte ska få vara i trafiken för kommer det en bil som inte tar hänsyn till att det är ett djur på sidan av vägen kan till och med den lugnaste häst få panik (sen räknas dom flesta vägar till allmän väg= får användas av alla. Varken bilförare eller ryttare har nån slags ensamrätt på vägen)

Hur är det med dig och hästen nu förresten?? Himmla tur att han är trafiksäker alla fall!

Liknande trådar

Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 026
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Träning Hej! Hoppas denna tråd ligger rätt, för vill gärna ha svar. Min dotter är ute å rider på en skogsväg. En bil kommer bakifrån, å...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?