Skada på matstrupen

Daisy

Trådstartare
Som jag skrev i en annan tråd så är min häst opererad i halsen. Under operationen lyckades dom skära i matstrupen, som nu är ihop sydd. Veterinären var tydlig med att detta inte alls var bra, vilket det inte är så svårt att tänka sig.
Undrar om någon annan varit med om en häst med skadad matstrupe (på något sätt) och hur det i sådana fall har gått? Skulle vääldigt gärna vilja höra nån historia med lyckligt slut..

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 886
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 053
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 110
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 123
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?