Skäckhingstar!

Amore

Trådstartare
Hej! Jag skulle vilja ha lite förslag på hingstar som är svartvit skäckar, eller den färgen som Tjaldur fra Skullerup har (vad det nu är..??). Gärna om ni har bilder samt bedömning. Skulle vara fint med en 1a klass hingst men är inte nödvändigt..
Vilken ska man välja och varför? Jag har ett skimmelsto med bra exteriör (7,94) och ok gångarter där galoppen är starkast och passen svagast. Skulle gärna vilj ha en femgångshingst (eller ja ett femgångsföl) och är så svag för skäckar... :love:

Sv: Skäckhingstar!

å den vackraste hingsten jag vet är Óliver frá Eyrabakka.

Ja han är läcker :love: Ha kollat på honom, Jorik från Lönnerberga och Hýreygur från Smärslid :d

jag tkr iaf att Jorik e finast :d o sen har han ju fina tävlingsresultat o bra stam också:)

Det var den Meitill jag menade, hm, han var dansk förut ? :p tävlades väl på VM av en danska ?

Mentor är läcker :love:

Finns det någon hemsida till Kofri fra Morastödum? Letar på google men hittar inte. Skulle vilja se lite bedömnings resultat mm... :)

Kofri är faktiskt en otrolig hingst, himla trevlig och har fantastiska gångarter även om han skulle stått i ett halvår... Nackdelen är att han är ganska liten, men han har trots det gett Stora avkommor!
Har sett många avkommor efter honom ocgh tycker överlag att dom blir super trevliga med nerverna på rätt ställe.

Annars är ju Randver frá Nyjabae rätt tjusig.. och hårfager! :love:
Men han ger väldigt stora avkommor har jag för mej. Men det gör väl inget, bara det går bra vid fölningen och så.

Annars är ju Randver frá Nyjabae rätt tjusig.. och hårfager! :love:
Men han ger väldigt stora avkommor har jag för mej. Men det gör väl inget, bara det går bra vid fölningen och så.

men han bor ju i tyskland, lite lång kanske, för han går väll inte på semin?

Mentor från västanåsen! :love: så underbart fin och helcool i psyket.

Fast nu såg jag visst att du ville ha svartskäck :rofl:

Hihi ja helst en svartskäck men Mentor är ju underbart fin :)

Har inte riktigt bestämt mig, var förut helt säker på att jag ville ha ett föl efter Ypsilon frá Holtsmúla men fick höra att man helst inte ska betäcka en skimmel med en skimmel pga "risk" för albino föl...?

Sen vet jag ju inte hur stor chansen är att få ett skäckföl bara för att pappan är det... :crazy: Men drömmen är ett föl som är svartskäck eller svartskimmelskäck :love: Men bunskäck är inte heller fel... Eller isabellskäck :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Islandshäst Har en idé om vilka hingstar jag skall använda iår, men har inte helt bestämt mig och vill ha lite tips. Både äldre och unga...
Svar
1
· Visningar
2 118
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp i letandet efter hingst åt vårat sto. Det är första gången jag själv ska ta föl, men hon har haft...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: valvis
·
Islandshäst Okej, jag vet att det är jättesvårt att uppskatta ett marknadsvärde på en häst så det ska jag inte fråga om. Istället tänkte jag mig på...
Svar
18
· Visningar
4 649
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka