Skackellängd..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare FridaJ
  • Startdatum Startdatum
F

FridaJ

Hoppas jag lagt denna rätt nu..

Jag har fått en gammal rockard som är byggd på en saab-axel, men skacklarna tycker jag ser på tok för korta ut. Jag har mätt på mitten från "kassen" till mitt emellan skacklarna och fått dem till knappt 2 meter.

Någon som har en fullt fungerande som orkar mäta sina?
Eller någon som vet något slags standardmått?

Jättetacksam för svar :bow:

Sv: Skackellängd..

Kanske ska nämna att rockarden ska användas till mitt varmblodssto på ca 158cm.

du behöver ju veta måttet från utsidan "kassen" alltså där hästen kan riskera att slå i vagnen! min häst är ungefär lika stor som din och jag har ca 2 meter skaklar.

jo, men jag menade att jag mätt mitt emellan skacklarna. dåligt formulerat av mig!

Okej, då borde det ju funka. har aldrig tänkt på hur långa de är, har bara kört :smirk: tidigare.
men tyckte dessa såg väldigt korta ut men jag har å andra sidan inte kört en rockard på bildäck tidigare. de gör ju att man kommer högre upp om det nu kan påverka skackellängden :confused:

tack för svaret! :)

oj då! men då borde min skrutt också kunna klämma sig in där :idea:

tack för svar :bow:

Min rockard är 240 cm till kröken där man selar och jag skulle inte kunna klämma in min pålla som är 170 cm lång i en som är 2 m. Det är gränsfall med den här om hon skulle klippa i.

Hon är 163 cm hög så man kan inte bara gå på mankhöjd.

bredden mellan skaklarna där framme e inte alls brett på min. kan kanske mäta imorgon då de e ljust.

hmmm... igår mätte jag Freja från öglan på selen till hovspets med utdraget bakben :rofl: fick det till ca 190 cm.
Hon tror nog matte blivit tokig haha.

jag är faktiskt rädd för att hon inte får plats i den..
minst 40 cm till skulle vara på sin plats. jag får inte göra den på tok för lång så inte bröstan räcker till heller haha.

tack för svar!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag borde ligga och sova nu men jag bröt ihop istället... Jag har fått världens bästa nyheter för ett tag sen. Jag ska bli moster :love...
Svar
8
· Visningar
2 217
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 117
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 377
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Som rubriken säger. Jag ger upp snart, jag vill ju kunna rida min häst NU. Jag har ju väntat sen i mitten av februari utan att ens ha...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 680
Senast: bizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar