Ska vi inte ha en tråd för Hermanstorp...

Sv: Ska vi inte ha en tråd för Hermanstorp...

He he he nu har vi varit och ställt i ordning banorna på terrängbanan inför helgens tävlingar

Värsta 100-klassbana jag någonsin sett :eek: :eek:
Tur jag inte ska rida den!

:angel:

:D

Men???? Du är ju en OTÄCK människa!:eek::eek: Och här har jag gått o tyckt om dig....nåväl, sent ska syndaren vakna men nu är jag vaken o ska snabbt gå den där internetbaserade vodoo kursen jag såg en gång....:angel::devil:

He he he nu har vi varit och ställt i ordning banorna på terrängbanan inför helgens tävlingar

Värsta 100-klassbana jag någonsin sett :eek: :eek: :eek:
Tur jag inte ska rida den!

:angel:

:D

He he bästa inlägget från dig EVER :devil:

Jag kommer och rider lätt 100-klass med bläshästen :banana:, och unghästen ska debutera sin första fälttävlan; ska bli väldigt spännande:eek:

Jag märker att någon försöker slingra sig och inte ta sitt fulla tränaransvar :devil:
Har vi inte diskuterat tränarens ansvar ett antal gånger här i forumet ;)

:rofl:

Jag tog mitt ansvar som tränare och lotsade nova runt dressyr och hoppbanan, hon låg 4:a efter dressyr och hoppning och sedan gick jag eftersom jag var tvungen att åka till mitt riktiga jobb och vad händer när åkte därifrån......... :angel:

Lämnar resten tomt för en radda ursäkter från min urusla och fullkomligt HYSTERISKA adapt :devil:

Men snälla B-T va är du för tränare, man kan väl inte lämna ett uppdrag mitt i.:mad: Först se till att de har mkt hög placeringschans o sen lämna dom till att klara resten på eget bevåg, :eek:, stackars, stackars Nova.:angel:

Lämnar resten tomt för en radda ursäkter från min urusla och fullkomligt HYSTERISKA adapt :devil:

Men detta var inte snällt :eek::eek::eek:

Och inte minst med tanke på hur nyfikna vi andra blev nu ;):devil:

För några resultat har de inte släppt ifrån sig :mad:

Men detta var inte snällt :eek::eek::eek:

Och inte minst med tanke på hur nyfikna vi andra blev nu ;):devil:

För några resultat har de inte släppt ifrån sig :mad:

Men VEM har påstått att jag är snäll ??? :eek:

Men Grå gick bra trots några stopp på typhinder och jag kan tänka mig det för han såg jättefin ut i hoppningen och tar tag på ett helt annat sätt än förra året tyckte jag som inte sett grå sedan juli förra året :bow:

Grå har en väldigt hög lägstanivå i dressyren, 50 straff där och jag har sett Nova rida mkt mkt bättre i den grenen, hoppningen red Nova super och hon var felfri där.

Senast ändrad av en moderator:

Men snälla B-T va är du för tränare, man kan väl inte lämna ett uppdrag mitt i.:mad: Först se till att de har mkt hög placeringschans o sen lämna dom till att klara resten på eget bevåg, :eek:, stackars, stackars Nova.:angel:

Ja stackars Nova och hemska mig som var tvungen att jobba för att tjäna in brödfödan:angel:

Det kanske hade varit snällare att inte kommit alls för då hade inte placeringschansen varit så hög och förlusten inte lika stor :rofl:

Kod:
Jaha då har jag också "rivit ut" mig :o

Trist men vi hade i alla fall inte så långt hem :D

Visserligen så har vi hoppat terränghinderna på träning men det hade varit roligt att få rida runt "på riktigt"

Jag var i alla fall nöjd med hennes insats i dressyren. Hon har aldrig sett dressyrstaket eller en domarkur men hästen var inte speciellt oroad, lite läskigt var det att gå nära staketet men inga tvärvändningar eller annan
istadighet som vissa andra hästar kan uppvisa :angel:

Liten film från dressyren

I hoppningen bli hon stark för mig, det har fungerat bra initialt att rida på "nosgrimman" men allt eftersom hon blivit mer självsäker i hoppningen och inte längre är rädd för att inte få full eftergift i språnget så har hon blivit "katig" och rusar mot hinderna, särskilt mot räckena, för dom är ju jättelätta och små....
När hon rusar iväg så kommer vi så nära att det blir helt omöjligt för henne att inte riva. Hon är nästan under hindert i avsprånget.. Jag fick ett stopp halvvägs genom banan men hon hoppa på andra försöket men rev och då blev jag nervös och red som en kratta resten och då kom naturligtvis fler fel för jag lät henne "rusa på"
Hade det varit något med mig så hade jag ridit ordentligt resten av banan och sett till att satt den i stället!

I terrängen har hon aldrig haft "dåligt självförtroende" så då kan jag rida på vanlig betsling.
Men jag får skylla mig själv att jag inte fixat en betsling som fungerar i hoppningen. Jag ska prova hoppa henne på hack och ev ett kombinationsbetsel. Så får vi på det igen.

Jag tycker ändå att hon är världens finaste lilla fullblod :love: och hon har gjort sådana framsteg på det här knappa året att jag svårt att tro att det är sant

Jag tog mitt ansvar som tränare och lotsade nova runt dressyr och hoppbanan, hon låg 4:a efter dressyr och hoppning och sedan gick jag eftersom jag var tvungen att åka till mitt riktiga jobb och vad händer när åkte därifrån.........

Lämnar resten tomt för en radda ursäkter från min urusla och fullkomligt HYSTERISKA adapt

Ja, herregud, nu kanske ni andra förstår vilka krav jag måste leva med??:eek:

Red som den värste Andreas Helgstrand i dressyren på 50,6 straff o blir 4:a men passar det fio? Näe, hon säger: Jag har ALDRIG sett dig rida så dåligt...:mad:
27729414.jpg

27729415.jpg

Hoppar som Helena Lundbäck och kommer ut skinande som en sol med nollan i bagaget och hon säger: Nu har Grå blivit så himla bra i hoppningen att DU måste börja rida bättre.....:grin:
27729417.jpg

27729418.jpg

Sen åkte hon hem o lämnade mig i sticket o jag gjorde så gott jag kunde men....fick 3 stopp på vägen o drar mig in i det längsta innan jag ringer henne o berättar....o DÅ säger hon: Men det var ju jättebra jobbat!:confused:

Ni ska vet att det inte är lätt att vara mig....

Ja detta är ju jättesant :angel:

Men Grå gick bra trots några stopp på typhinder och jag kan tänka mig det för han såg jättefin ut i hoppningen och tar tag på ett helt annat sätt än förra året tyckte jag som inte sett grå sedan juli förra året :bow:

Grå har en väldigt hög lägstanivå i dressyren, 50 straff där och jag har sett Nova rida mkt mkt bättre i den grenen, hoppningen red Nova super och hon var felfri där.

Men det låter ju inte alls dåligt, felfri hoppning och sen ta sig runt terrängen var väl jättebra.

Vi åkte hem direkt efter hoppningen, tanken var annars att jag skulle få tid att snacka lite med Nova för vi fick ju inte prata med varandra på framridningen för vissa "poliser" :angel: som tyckte att vi skulle rida mer och tjöta mindre

Men nu kom jag hem tidigt och hann rida de andra 3 hästarna i stället :D

Får väl se om jag kan rida FT på min nya "stjärna" också

Men här kommer en liten mer seriös resultatrapportering...

Dressyren gick sådär, spänd häst med studsande ryttare på ryggen, vi fick gå in 7 minuter före vår utsatta tid och jag blev ganska stressad så jag höll på att glömma att vända rätt upp o göra volterna...:o

Nånstans i 2:a galoppen så lägger han tungan över bettet...har aldrig nånsin hänt förut och sen försökte han bara stanna o avsluta programmet alldeles själv...

Att domaren var blind o döv gjorde ju saken mycket bättre för oss så med våra dryga 50 straff låg vi fyra av 27.:love:

Hoppningen däremot gick riktigt bra igen! Jag var så himla nöjd med mig själv tills fio kom...:eek: Men vi nollade ju iaf and that´s what counts...:devil:

Terrängen var jättefin, stora välbyggda hinder med underbar sträckning! Och Grå drog iväg redan på 1:an och sen var det bara att öka...kan lugnt säga att vi inte nånsin haft det tempot vi hade! Och jisses frid vad lätt det var att hoppa stora hinder då...vi avverkade stock, svart pallissad, ljusblått bord, upphopp + stock på krönet, stoooor stock, oxer, nån slags vedhög, stock kombination o sen kom trahkenern som var en stor hängande stock över dike.

Vi kom i hyfsat tempo men det var ju väldigt sent, efter 19 så skuggorna låg långa här och jag tror inte han uppfattade HUR han skulle hoppa för han stannade snyggt o prydligt mitt framför hindret. La en volt och red för kung o fosterland o han hoppade direkt. Laddade på igen o avverkade mintgrönt hinder, stock med smalhinder som b-hinder, och sen ett hyfsat stort vitt bord som vi seglade över. Sen hade jag fått "order" om att hoppa spetsen i "hoppgalopp"....skulle jag inte ha följt:angel: i o med att han bromsar själv så skulle jag bara matat på men sent ska syndaren vakna. Han blev förvirrad igen o stannade mitt framför o försökte titta över spetsen för att se vad det var för hinder....volt igen o sen skuttade han över som inget!

Vidare över stor vedtrave, kanonsprång, sen över stock i nedhopp o vidare ned mot vatten. Stock framför och sen ned hopp i vatten. Grå är ju lite fundersam ännu mot nedhopp i vatten så där drog vi på oss det 3:e stoppet. Gjorde en liten volt o plumsade sen käckt ned. Sista hindret minns jag inte men hoppade det gjorde vi iaf!:banana:

Summa summarum: Jag kunde säkert ha ridit bättre på trahkenern och då inte dragit på mig stoppet på spetsen. Hade jag varit nolla till vattnet hade jag säkert kämpat mer första gången men om inte om hade varit osv...
Jag är så himla nöjd med honom ändå för han bromsade inte mot de stora borden eller nåt annat hinder. Att han fotograferar hinder han inte sett förut och då får ta en volt det kan jag leva med för nu känns han ÄNTLIGEN som en riktigt fälttävlans häst!

Men det låter ju inte alls dåligt, felfri hoppning och sen ta sig runt terrängen var väl jättebra.

Vi åkte hem direkt efter hoppningen, tanken var annars att jag skulle få tid att snacka lite med Nova för vi fick ju inte prata med varandra på framridningen för vissa "poliser" :angel: som tyckte att vi skulle rida mer och tjöta mindre

Jamen eller hur....där stannar Hunter snällt bredvid mig o pratar i 10 sekunder när det RYTS från läktaren: SLUTA babbla o RID!:eek::eek:

Jag väste till Hunter att det var bäst att lyda order, hon blek om nosen, nickade vildsint o sen såg jag henne inte mer...:mad:

Hörde om problem i hoppningen men vet inte vad som hände med fina lilla fullblodet?? Och VAD är det för ny häst du har? Skulle inte du avla på dig själv o inte rida mer....:angel:

Hörde om problem i hoppningen men vet inte vad som hände med fina lilla fullblodet?? Och VAD är det för ny häst du har? Skulle inte du avla på dig själv o inte rida mer....:angel:

Ja som sagt så häst dampade och jag red illa = dåligt resultat :cry:

He he nä det var hästarna som skulle avlas på :angel:

Jag har införskaffat en Landlordhäst till med fullblod på mödernet :D Rör sig trevligt och kan nog hoppa också

nu känns han ÄNTLIGEN som en riktigt fälttävlans häst!

Grattis :D

Skönt att ni fått det att funka, bra ridet!

Ska fixa ett bättre betsling till xx så jag får lite mer kontroll sen :devil:

Grå är ju lite fundersam ännu mot nedhopp i vatten så där drog vi på oss det 3:e stoppet. Gjorde en liten volt o plumsade sen käckt ned. Sista hindret minns jag inte men hoppade det gjorde vi iaf!:banana:

Får man fortsätta efter 3 stopp i sydsverige?:devil:;)

:p sorry. men jag kunde inte låta bli fastän jag borde hålla mig god med Nova:p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mästerskapsveteranen Niklas Lindbäck visade klassen när det reds trestjärnig fälttävlan hos Hermanstorps Kör- och Ridklubb i helgen.
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
102
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 157
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar