Ska snart upp i sadel, förberedning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

sanio

Trådstartare
Nu har jag några veckor kvar innan bebisen kommer.
Hur började ni?
När ni skolade om era hästar?
I Höstas så red jag med hjälp av sätet och att hon samlade sej själv.. Kan det vara mer som typ AR?
Ovasett så vill jag testa den här typen just för att jag tror att det passar oss.
Hur kan man förbereda sej? Finns det någon några bra böcker?

JAg har hittat en tränare som jag tänker testa.. Men min häst är inte speciellt musklad. Rids i dag av en medryttare ca 1-2 gång i veckan.. Hur ska jag lägga upp musklingen? Något speciellt när det gäller AR? Hur mycket muskler behöver de för att klara ett pass i AR?

KAn man rida både AR och klassiskt? Eller bör jag få med min medryttare också?

Oj vad mycket frågor, men jag är ny på detta här. Så alla tips och annat mottags givitvis..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 706
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·
Utrustning Efter både en och två vändor i "Vikt-och-längd"-tråden har jag noterat att det finns hästägare som säger att "jomen, min häst skulle nog...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 612
Senast: Saigon
·
Utrustning Mitt tyska sto av den grövre typen (som en hannoveranare)har nu problem med sin sadel. Hon har ändrat sig mkt. muskelärt & ser ut som...
Svar
2
· Visningar
1 632
Senast: lovstedt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama