Ska SIF gå samman med SvRF eller inte?

Sv: Ska SIF gå samman med SvRF eller inte?

Det är inte skrämselpropaganda att anse att avtal ska ses över och anpassas där det behövs. Varför skulle det annars vara förhandlingar?
Sopa inte det behovet under mattan.

Så förhandlingarna ska gå ut på att säkerställa att vuxna får tävla på hästar under 148? Vilket för övrigt redan är tillåtet i alla andra grenar? Jag är fullt övertygad om att det finns några fler punkter på dagordningen. Just att vi får fortsätta att tävla är inte ens förhandlingsbart utan ett absolut villkor.

Ja, jag har också undrat över vad FEIF tycker...

Och jag skulle vilja se fördelarna svart på vitt!

Nej, för avlarna innebär det här enbart försämringar eftersom dom då står ensamma kvar!

Så förhandlingarna ska gå ut på att säkerställa att vuxna får tävla på hästar under 148? Vilket för övrigt redan är tillåtet i alla andra grenar? Jag är fullt övertygad om att det finns några fler punkter på dagordningen. Just att vi får fortsätta att tävla är inte ens förhandlingsbart utan ett absolut villkor.
Men vad är det med dig? Du vill tydligen inte förstå. Ett avtal handlar om betydligt mer saker än mått. Tur att du inte sköter förhandlingarna.

Nej det är du som inte förstår, jag påpekar ju gång på gång att avtalet inte handlar om höjden på hästarna, för att det överhuvudtaget ska bli fråga om ett samgående så måste hela vårt tävlingsreglemente (Tack Rolle) respekteras och accepteras, eller åtminstone alla delar som är gemensamma i Världen/Europa annars är det att döda islandhästsporten i Sverige.

Hur du kan få det till att jag vill att förhandlingarna ska handla enbart om storleken på hästarna när jag hävdar att det är en ickefråga är obegripligt.

Det är andra saker som behöver förhandlas fram, ekonomiska aspekter, organisatoriska, licensförfarande, tidningen, samarbete, utbildning mm.

Senast ändrad:

Nej det är du som inte förstår, jag påpekar ju gång på gång att avtalet inte handlar om höjden på hästarna, för att det överhuvudtaget ska bli fråga om ett samgående så måste hela vårt tävlingsreglemente (Tack Rolle) respekteras och accepteras, eller åtminstone alla delar som är gemensamma i Världen/Europa annars är det att döda islandhästsporten i Sverige.

Hur du kan få det till att jag vill att förhandlingarna ska handla enbart om storleken på hästarna när jag hävdar att det är en ickefråga är obegripligt.

Det är andra saker som behöver förhandlas fram, ekonomiska aspekter, organisatoriska, licensförfarande, tidningen, samarbete, utbildning mm.

Men ser man på - du har läst mina inlägg i alla fall. ;-)

Senast ändrad av en moderator:

Jo du jag har läst dina inlägg, Grattis till att du lyckats läsa och förstå mina, det var nog 3:e gången jag skrivit detta med lite olika ordvändningar. Bättre sent än aldrig.

Verkar vara mycket som behöver rensas på årsmötet, om det nu kommer upp där.

Jag har en misstanke om att SIFs ekonomi är usel, en stor post man kan få hjälp med av SvRF är kostnaderna för administration av diverse slag, förbundet är så pass stort att det inte går att driva allt ideellt men det är egentligen för litet för att ha råd att hålla någon större mängd anställda. Vi skulle varit 1-2.000 eller 25.000.

Det finns en möjlighet att det är så, om man läser resten av hennes brev som finns i islandshästen får man ju intrycket att att styrelsen totalt skiter i ekonomin vilket antaglige inte gör saken bättre....

Håller med, hennes åsikter är väldigt intressanta i detta. Är som många här inne, väldigt kluven, har dock inte satt mig in i det så mkt. Man skulle vilja ha mer fördelar/nackdelar, och mer extakt vad som kommer att gälla. Efter att ha föjlt tråden känns mkt som mest spekulationer.
Men med tanke på sifs ekonomiska situation kanske det bara finns ett alternativ för att sif överhuvudtaget ska kunna överleva!

Frågan är om det är överlevnad? I alla fall inte i den form vi känner SIF eftersom det splittras i minst två förbund då avel inte får vara med i Svrf.

*KL*
Ja valberedningen har inget lätt jobb, hitta dugligt folk som ska vrida ekonomin på rätt köl samtidigt som vi inte vet något om hur SIF kommer att se ut framöver.
Om det blir av med samgående och uppsplittring av SIF sker det nog inte under detta år, vet inte om det måste till ett extra årsmöte för beslut om förbundets upplösning?

Rolle
IpL

Någon som vet varför SIF har så dålig ekonomi?
Vart går alla pengar egentligen?
Allt är ju dyrare på SIF än på SvRf
Medlemskap, tävling, reg, osv
Vad är det som gör att det blir så dyrt och att man dessutom inte har tillräckligt med pengar:confused:

Vi väntar på årsmöteshandlingarna där bokslutet finns med, då klarnar det säkert.

Rolle
IpL

SvRF får statliga bidrag det får inte SIF (i varjefll inte i samma omfattning).

I SvRF är det fler medlemmar som kan dela på kostnaderna. Det är inte så att administrationskostnaderna är dirket proportionellt till antalet medlemar, ju fler medlemmar dess lägre kostnad per medlem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Hjälp- jag har blivit med svärdfisk!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka