Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I så fall kan nog ingen gå med någonstans, det finns kryphål överallt i alla sammanhang.
Det känns bara så absurt att diskutera en för mig ickefråga skulle SvRF få för sig att förbjuda vuxna att rida hästar av ponnystorlek så tappar de massor av medlemmar, inte bara de som rider Islandshäst. Visst skulle det kunna hända, men det är nog samma sannolikhet som att relevant förbund förbjuder spel med puck i ishockey (med motivering skaderisk) och förespråkar boll och på så sätt starkt försvårar spel på internationell nivå samt förändrar spelet radikalt..
Jag är 100% övertygad att de som sköter förhandlingarna inte ens börjat diskutera ett förslag som innebar att vi måste lägga ner all tävlingsverksamhet för folk över 18 år.
Ang avelsorganisationen så är ju de fristående i de flesta andra raser, och de raserna överlever och klarar sig ändå, så varför skulle inte ni klara det?
Värst vad du var envis. Har 18-årsgränsen och ponnymätningarna satt sig fast så hos dig?Jag är 100% övertygad att de som sköter förhandlingarna inte ens börjat diskutera ett förslag som innebar att vi måste lägga ner all tävlingsverksamhet för folk över 18 år.
Ang avelsorganisationen så är ju de fristående i de flesta andra raser, och de raserna överlever och klarar sig ändå, så varför skulle inte ni klara det?
Det enda jag skulle oroa mig över av de funderingarna jag ahr sett här, är att man kanske får delta med alla gångartsraser i sådana tävlingar. Men, det kan jag inte se som något negativt igentligen, må bästa häst vinna, om det sen är en islandshäst eller en häst av annan ras som töltar/passar spelar väl ingen roll? Avelsföreningen kan ju anordna avelsbedömningar där man ändå får poäng på rörelserna och liknande utefter islänsk standard. Och de flesta dommarna lär väl ändå dömma isisarna till fördel eftersom de flesta lär komma från de grenarna.