Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, alltså varför ska vi vara med i en islandshästförening överhuvudtaget? Jag tänkte att du menade att det skulle bli ett lägre intresse att vara med just om vi går med i ridsportförbundet.Frågan kvarstår, varför ska fritidsryttarna vara med? Hur skulle du sälja in att fritidryttarna ska vara med? Jag ställer frågan för att få lite exempel som ev. kan användas
Rolle
IpL
Neee... hur skulle det se ut.
Då riskerar ju "Muntra bladet" att försvinna och var ska då Gubbarna G sprida sin positiva anda? Hur skulle det se ut??
Ja både och, som fritidsansvarig så möts man inte sällan av:
att det är så dyrt att vara med och det mesta görs för tävling och avel och det enda man får är tidningen. (Vi får stora intäkter från tävlingarna runt om i landet vilket inte många kanske inser
Jag misstänker att när/om vi går med under SvRF kommer fritidryttarna ännu längre ifrån organisationen och samhörighetskänslan minskar.
Nu har ju jag många exempel på varför man ska vara med idag, men sedan....
Rolle
IpL
[
Det är en kärna av aktiva tävlingsryttare som inte är särskilt intresserade av att välkomna nya idéer eller medlemmar. Jag , min familj samt två vänner har varit medlemmar i två olika föreningar men mött samma motstånd.
Bidragen används flitigt som ett argument, däremot så är det inte samma flitighet när det gäller sökta bidrag.
Med det är intet sagt att det vore fel att ansluta sig till SvRf, men använd gångbara argument för bidragen är redan testade och det vet vi inte funkar det blir inga bidrag.
I mångt och mycket är SvRf en ganska stor och tungrodd apparat, dessutom inpackat i en rätt konservativ förpackning. Och det vet jag inte om det är så mycket att ta lärdom av.