Ska passet med??

S

Sissan

Ska passet med till fodervärden när jag lämnar ut hästen på foder?

Sv: Ska passet med??

Ja, passet ska alltid följa hästen. Var däremot noga med att inte lämna med hästägarbeviset, det är en värdehandling.

Ja de där är vanligt.
Men vacc bör skrivas i passet. Men en del skyller då på att de finns vacc kort. Vad ska man göra. Envetna folk. Man ger ju inte bort hästen för det.:confused:

Ja precis.
Jag ska nämligen ta en häst nu, ägaren är super, men tänker nite lämna ifrån sig passet.
Hästen ska vaccineras under tiden jag har hästen, och i passet står alla andra vaccin. Blir ju bökigt om bara en vaccination ska skrivas in i ett kort, och sen överföras...

Kan man skriva in något i kontraktet?

Ja precis.
Jag ska nämligen ta en häst nu, ägaren är super, men tänker nite lämna ifrån sig passet.
Hästen ska vaccineras under tiden jag har hästen, och i passet står alla andra vaccin. Blir ju bökigt om bara en vaccination ska skrivas in i ett kort, och sen överföras...

Kan man skriva in något i kontraktet?

Fråga hur hon tänkt lösa de med vacc för skrivs de in i ett annat kort kan de ju aldrig föras in i passet sen. Då skulle alltså en annan vet få göra de och de är ju fel.

Jag vet inte vad man ska säga till sånna ägare. Fortsätt fråga här kanske kommer nått bra förslag. För vill man tävla så måste man visa upp ett pass. Kommer en inspektör ut i stallet måste man nog oxå kunna visa ett pass. Tror jag.

Jag skrev i mitt fodervärdsavtal att passet medföljer och är en värdehandling som fodervärden ansvarar över och ersätter om det kommer bort!

Det är helt OK att en annan vet skriver över vacc vid ett senare tillfälle, de skriver då "överfört" och datum. Däremot så ska det lösa vacc-kortet oxå följa med passet i framtiden i ett sådant fall (för att kunna styrka att vacc är gjord).

Det står klart och tydligt att passet ALLTID SKA FÖLJA HÄSTEN, så jag ser ingen anledning att inte skicka med det...

Jag hade nog nekat att ta emot en häst isf...

Jag skrev i mitt fodervärdsavtal att passet medföljer och är en värdehandling som fodervärden ansvarar över och ersätter om det kommer bort!

Ja det var just detta jag tänkte på!!
Är ju inte alltid det man lämnar ifrån sig kommer hem men skriver man så så får man ju iaf det ersatt...:)

Ja de där är vanligt.
Men vacc bör skrivas i passet. Men en del skyller då på att de finns vacc kort. Vad ska man göra. Envetna folk. Man ger ju inte bort hästen för det.:confused:

Precis. En del verkar mer rädda om passet än om hästen.
Det kan ju bli aktuellt med mediciner som har livstidskarens och då måste väl passet vara där hästen är.

Fråga hur hon tänkt lösa de med vacc för skrivs de in i ett annat kort kan de ju aldrig föras in i passet sen. Då skulle alltså en annan vet få göra de och de är ju fel.

Jag får fråga henne, samt gå på PMM´s linje omatt skriva in det i avtalet, och ersätta det om det försvinner.
Skrivs det in i avtalet att passet medföljt hästen vid fodervärdstiden, så står det ju svart på vitt, om jag nu skulle råka stjäla hästen...

jag fick med passet fastän ja inte bett om det .

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar