S
Sissan
Ska passet med till fodervärden när jag lämnar ut hästen på foder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, passet ska alltid följa hästen. Var däremot noga med att inte lämna med hästägarbeviset, det är en värdehandling.
Ja precis.
Jag ska nämligen ta en häst nu, ägaren är super, men tänker nite lämna ifrån sig passet.
Hästen ska vaccineras under tiden jag har hästen, och i passet står alla andra vaccin. Blir ju bökigt om bara en vaccination ska skrivas in i ett kort, och sen överföras...
Kan man skriva in något i kontraktet?
Jag skrev i mitt fodervärdsavtal att passet medföljer och är en värdehandling som fodervärden ansvarar över och ersätter om det kommer bort!
Jag skrev i mitt fodervärdsavtal att passet medföljer och är en värdehandling som fodervärden ansvarar över och ersätter om det kommer bort!
Ja de där är vanligt.
Men vacc bör skrivas i passet. Men en del skyller då på att de finns vacc kort. Vad ska man göra. Envetna folk. Man ger ju inte bort hästen för det.
En kopia på passet är bättre än inget alls, be om det.
Fråga hur hon tänkt lösa de med vacc för skrivs de in i ett annat kort kan de ju aldrig föras in i passet sen. Då skulle alltså en annan vet få göra de och de är ju fel.
Precis. En del verkar mer rädda om passet än om hästen.