Ska man tillreda märgben?

ako

Trådstartare
Ja helt enkelt som rubriken lyder ;), ska man ge dem råa eller ska man koka dem e d? Har faktiskt aldrig köpt "riktiga" köttiga ben förut, utan bara tuggben från djuraffären, men i går kom sambon hem från affären med varsitt smarrigt äkta märgben till båda vovvarna. Har dock inte vågat ge dem än, då jag inte vet om och i så fall vad jag ska göra med dem innan.

Tack på förhand för svar :)!

Sv: Ska man tillreda märgben?

Jag ger mina rått.

Kokar jag dom så biter ena hunden sönder benen mycket lättare och sväljer otrevligt vassa flisor:crazy:

Spyr oxå av kokat kött.

Rått är mer "naturligt" för hundar men ger ändå en äcklig odör från de bakre regionerna:eek:

Ge dem råa! de som barfar sina hundar ger ju såväl kött som ben råa. Tänk dock på att hundar som inte är van vid rått kan bli dåliga i magen om de får i sig för mycket.

Jag kokar annars får de rännskita. Kan nog klara det rått om magen får vänja sig men det går så snabbt att koka så det gör jag.

Jag kokar dem. Tar inte så lång tid att göra det. Mina vovvar
blir väldigt lösa i magen då de inte är vana att äta rått kött.

Ger rått. Men ser till att de inte gnager för långa stunder åt gången, då kan de bli dåliga i magen.

Kokar man så kan det som sagt resultera i otäcka vassa benflisor.

kl

ni som kokar, gör ni något annat särskilt med dem? Tar ni ur märgen exempelvis?

kl

ni som kokar, gör ni något annat särskilt med dem? Tar ni ur märgen exempelvis?

Nu svarar jag fast jag inte kokar:)

Varför tro du att man tar ut märgen?
Det är ju den som är smaskens för dom och ger dom sysselsättning att försöka få ut det.

Min morfar gjorde det, men det va för att han själv åt den:crazy::eek:

Vi ger både rått och kokat, Nikki är inte tillräckligt stark för att kunna tugga loss flisor så, och hon har väldigt tålig mage :p

Min får sina rätt ur frysen. Hon är iofs van vid rått kött då hon äter Bravo också.

Nu svarar jag fast jag inte kokar:)

Varför tro du att man tar ut märgen?
Det är ju den som är smaskens för dom och ger dom sysselsättning att försöka få ut det.

Min morfar gjorde det, men det va för att han själv åt den:crazy::eek:

Ja men det är väl den de kan bli dåliga i magen av eftersom det är så kraftigt?

Mina får oxå råa märgben direkt från frysen, mycket uppskattat på sommaren - kallt och gott i värmen:bump:
Mina blir lite hårda i magen av märgen...aldrig lösa. Jag ger även mina valpar råa märgben att tugga på men då tar jag bort endel märg alt låter de stora hundarna äta ett tag innan valparna får dem.

KL

Tack för alla svar :)!!! Hann bara läsa ett par innan jag delade ut dem råa. Succé :)! Nu får vi se om natten blir mindre succé med diarrée (och det där rimmade ju till och med)...

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har nu fixat så jag skulle kunna ge min hund 50% torrfoder och 50% färskfoder. Men jag vill helst att det ska bli billigare också...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 421
Senast: Dentaku
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka