fettso
Trådstartare
Jag har två små döttrar som intresset startade för tidigt.
Dotter nr ett drogs alltid till hästar redan i ettårs åldern, trots att jag själv just då sålt mina hästar.
Kunde ju inte hålla mig utan när hon fyllde 3 år fick hon och lillasyster då
1 år en egen Shetlandsponny.
Vi hade mkt roligt med den ponnyn och yngsta dottern som alltid varit den modigaste av dom hoppade tom hinder på honom när hon var 3.
Men den här ponnyn var också den snällaste som vandrat på vår jord.
Men 2009 fick han svår fång som tyvärr återkom i flera omgångar och vi
tvingades ta bort honom.
Under ett år var döttrarna hästlösa men gick på den lokala Ridskolan istället vilket dom tyckte var roligt.
Så 2010 nu i februari köpte vi varsin Shettis till dom.
Då dom tjatat och tjatat i ett års tid
Till den yngsta dottern som är 5 år men väldigt liten och lätt köpte vi en
jättefin vallack på 87cm, dom är helt perfekta ihop.
Till äldsta dottern blev den en lite större 107cm stort sto.
Hon var lite ev ett förhastat köp då vi inte hade några andra hästar utan behövde sällskap till den första ponnyn.
Hon är dock snäll men kan inte gå kvar själv i hagen och är pigg att rida.
Problemet är att ibland vill yngsta dottern rida hela tiden och ibland får man tjata för att hon ska rida 1 gång den veckan.
Hon är mkt noggran och hjälper alltid till i stallet och med att borsta osv.
Hon är precis 5 år fyllda, är det för tidigt att liksom bestämma hur ofta och hur länge hon ska rida om hon ska ha egen häst?
Äldsta dottern säger nästan alltid "Vill inte" men ändrar sig och ska rida sen iaf.
När hon rider är hon rädd och vill bara skritta och gå slalom och sådant eller i skogen.
Hon är mkt för att ta hand om och fodra hästarna och sådant och kan pyssla i läääänge med sin ponny, borsta och göra frisyrer.
Ska man tvinga henne att trava fast hon skriker?
Ska jag ställa krav på att hon måste rida?
Nu sist så vägrade hon rida för det skulle förstöra hennes frisyr.
Hon fyller 7 år i slutet av Oktober.
Till sist då, när börjar ni ställa krav?
Jag kanske vill för mkt?Dom åker redan på träningar på klubben och tävlingar(skojtävlingar)(fast det tycker dom är kul).
Dotter nr ett drogs alltid till hästar redan i ettårs åldern, trots att jag själv just då sålt mina hästar.
Kunde ju inte hålla mig utan när hon fyllde 3 år fick hon och lillasyster då
1 år en egen Shetlandsponny.
Vi hade mkt roligt med den ponnyn och yngsta dottern som alltid varit den modigaste av dom hoppade tom hinder på honom när hon var 3.
Men den här ponnyn var också den snällaste som vandrat på vår jord.
Men 2009 fick han svår fång som tyvärr återkom i flera omgångar och vi
tvingades ta bort honom.
Under ett år var döttrarna hästlösa men gick på den lokala Ridskolan istället vilket dom tyckte var roligt.
Så 2010 nu i februari köpte vi varsin Shettis till dom.
Då dom tjatat och tjatat i ett års tid
Till den yngsta dottern som är 5 år men väldigt liten och lätt köpte vi en
jättefin vallack på 87cm, dom är helt perfekta ihop.
Till äldsta dottern blev den en lite större 107cm stort sto.
Hon var lite ev ett förhastat köp då vi inte hade några andra hästar utan behövde sällskap till den första ponnyn.
Hon är dock snäll men kan inte gå kvar själv i hagen och är pigg att rida.
Problemet är att ibland vill yngsta dottern rida hela tiden och ibland får man tjata för att hon ska rida 1 gång den veckan.
Hon är mkt noggran och hjälper alltid till i stallet och med att borsta osv.
Hon är precis 5 år fyllda, är det för tidigt att liksom bestämma hur ofta och hur länge hon ska rida om hon ska ha egen häst?
Äldsta dottern säger nästan alltid "Vill inte" men ändrar sig och ska rida sen iaf.
När hon rider är hon rädd och vill bara skritta och gå slalom och sådant eller i skogen.
Hon är mkt för att ta hand om och fodra hästarna och sådant och kan pyssla i läääänge med sin ponny, borsta och göra frisyrer.
Ska man tvinga henne att trava fast hon skriker?
Ska jag ställa krav på att hon måste rida?
Nu sist så vägrade hon rida för det skulle förstöra hennes frisyr.
Hon fyller 7 år i slutet av Oktober.
Till sist då, när börjar ni ställa krav?
Jag kanske vill för mkt?Dom åker redan på träningar på klubben och tävlingar(skojtävlingar)(fast det tycker dom är kul).