Ska man göra?

Bejbie

Trådstartare
Min lilla chihuahua tik har fått inflammation i sin ena tutte, den är in åtväxande. Ja tvättar och försöker hålla det rent och smöjer på barnsalva på henne. Vi ska till veterinären imorgon.

Men tänkte om någon hade haft något liknade och varför detta har kunnat hänt?
Ingen feber, glad och kry som vanligt. Bara att det kliar, är svullet och är varigt..:/

Har har inte haft valpar eller löper nu

Sv: Ska man göra?

Har du känt om hon tidigare haft någon knöl där?

Nu ska ni ju till veterinären i morgon, men under tiden så skulle jag hålla det rent med koksaltlösning. Du ska inte ha på någon salva. Har du en tratt hemma så sätter du på den eller så letar du reda på någon liten t-shirt som du kan sätta på henne så att hon inte kommer åt att tvätta på det. I övrigt ska du hålla det så torrt och luftigt som du kan.

Sv: Ska man göra?

Okej, nej hon har inte haft någon knöl där innan, var efter hon var ute i skogen. Så märkte jag att det var lite irriterat, har hållt rent efter det. Men nu har det bara blivit värre. Lite rädd ifall det kanske ha kommit in något där, eftersom den är inåtväxt. Eller det kanske inte går?:p

Okej då slutar jag med salva, hon tvättar inte på det men kliar. Har testat att på hennes t-shit, men får av sig den hela tiden:/

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 088
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 315
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: cassina
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka