Ska man börja ana att han är gammal eller är han bara störig?

Lilla

Trådstartare
Vi har en katt som är ca 19 år. Exakt vet vi inte eftersom det är en inflyttad misse men gammal är han iallafall och vi gissar på 19.
Hur som helst så har han alltid ränt ut och in hundra gånger på nätterna. Han går ut i kattlucka själv men han fattar inte att man går in på samma sätt så då måste man upp och släppa in honom.( Han krafsar på luckan)
I natt efter att vi varit uppe fyra ggr och släppt in honom gick han fram och tillbaka inne och skrek. Det händer då och då både dag och nattid att han går runt och skriker, ser nästan ut som om han letar efter något.
Vi tror att han hör dåligt, eventuellt att han blivit döv. I övrigt är han i stort sett precis som han alltid varit och ser inte ut att må dåligt. Han äter bra och den gången han behöver försvarar han sig om det blir slagsmål.
Någon som vet varför han skriker? Har han ont eller är han bara störig?

Sv: Ska man börja ana att han är gammal eller är han bara störig?

Så har mina katter blivit när de varit "för gamla".
På dem så är det njurarna som givit upp.
Katten kissar hela tiden och blir snurrig av ureaförgiftning.
Är katten 19 år så är det nog dags att tänka på refrängen.

Ok fast ut och in har han alltid sprungit, ända sen han kom och var runt året.
Skrikit har han också gjort då och då även om det kanske kändes extra mycket i natt.
Han har aldrig i hela sitt liv kissat inomhus.
Finns det andra tecken på att njurarna ger upp?
Som sagt så är han pigg,kry och lik sig.

Även katter blir dementa och senila så det är inte alls säkert att det är något fysiskt fel på din kisse. Du kan alltid göra en seniorkontroll hos vet om du är orolig.

Ok, tack.
(tio tecken)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 223
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 887
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 659
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar