Ska man avmaska en dvärgvädur?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Cheers
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 979
C

Cheers

Barnen har en mycket bortskämd "inne"kanin som är ute i en liten hage (ca 8 kvm) hela dagarna under sommarhalvåret. När hösten närmar sig och det börjar bli kallare och maskrosbladen har blommat ut så får hon bli en innekanin igen. Är det någon som vet om man ska avmaska kaniner och i så fall med vilket medel och när...

cheers

Sv: Ska man avmaska en dvärgvädur?

Bara om man misstänker mask, dvs stor buk men insjunkna hålor vid höftbenen och taggig ryggrad, samt ev att man ser de små halvgenomskinliga maskarna i bajset. Har du mycket vildkatter är det en bra ide eller om de gett jordiga grönsaker (ska man inte ge) men annars behövs det ej :) Isåfall Axilur flytande, enligt anvisning men i 6 dagar och upprepa efter 10 dagar igen.

Sv: Ska man avmaska en dvärgvädur?

Tackar så mycket för snabbt svar.
Cheers

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 971
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 651
Senast: Bullen22
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
762
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka