Ska jag va med ?

T

Tyra_5

Heej.. Jag har gått om kull med min häst på gräs och gick henner över mig.. skulle hoppa skynke och hon blev rädd och halkade. men jag har tävlat på grus efter de. men nu är de på gräs. Ska jag va med?

Sv: Ska jag va med ?

Det kan du nog. Se till att ha rejäla broddar då, och om du känner att hon känns konstig så är det bara att avbryta tävlingen.

Förhoppningsvis får du gräs på framridningen med, så känner du hur hon känns.

Varför inte? Ska du låta bli att tävla på gräs för all framtid för att ni gick omkull en gång?

Om ni gått omkull på grus, skulle du aldrig ha hoppat på grus igen då? ;)

Jag har gått omkull på grus fler gånger än på gräs, men jag låter inte bli att tävla på grus för det. :idea:

Klart du ska.
Fast om DU känner dig lite "blockerad" så kanske det är bättre att träna lite på gräs först och främst, så inte hästen upplever det som obehagligt också.

Heej.. Jag har gått om kull med min häst på gräs och gick henner över mig.. skulle hoppa skynke och hon blev rädd och halkade. men jag har tävlat på grus efter de. men nu är de på gräs. Ska jag va med?

Vad är hoppa skynke?

:rofl:

TS; Såklart du kan ställa upp igen. Se till att ha ordentliga broddar bara. Har du ingen möjlighet att träna på gräs innan?

De va roligt att det var roligt skrivet av mej..
Å jag ber härmed om ursäkt för att jag är trög.. Men jag förstår fortfarande inte vad hoppa skynke är? :o

4000.jpg

Jag tror de menar sånt här.

Hihi, förlåt, det var inte meningen att skratta, jag förstod inte heller vad TS menade med hoppa skynke, men det lät så roligt! :D

Jag tycker att du ska starta, men om du har möjlighet tycker jag absolut att du ska åka och träna hästen på gräs innan det är dags för tävlingen! Är den lite osäker på underlaget är det lättare att låta den ta det i sin egen takt om det är på träning än på tävling, samtidigt som det blir mer runt omkring för hästen på tävling. Lycka till! :)

jag hoppade på gräs idag. 18/8 och de gick bra :).. kändes lite nervöst. men då va med bara 60 cm.. på tävlingen är de ju 90cm :S LD.. :S.. men jag ska nog va med.. :).. Kan säga sen hur de har gått:).. de är den 2/9..

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: MiniLi
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 323
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
682
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈