Ska jag sluta va skötare?

L

Loveme2

Jag har ett jättestort problem! Ska jag sluta vara skötare? Det är inget problem med hästen han är underbar. Men problemet är att jag inte riktigt mår bra när jag åker till stallet. Jag har inga kompisar på mina skötdagar, bara stora tjejer som jag inte vågar fråga nånting (är väldigt blyg) också är jag så trött när jag vart flera timmar i skolan. Jag funderar på att sluta, men jag tycker det känns så konstigt! Plus att jag har missat TVÅ ridlektioner så jag knappt vågar gå rida igen (P.g.a vi visste inte när vi börja så vi trodde det var efter sommarlovet men det var det inte!

Snälla svara!

Sv: Ska jag sluta va skötare?

Är du lite blyg hjälper det dig inte att sluta köra till stallet, då bara isolerar du dig.
Vem vet vad närmaste året har i vänten? Det dyker kanske upp någon i stallet som du skulle trivas bra tillsammans med? Livet ändrar sig ju hela tiden.
Nej, stanna du hos "din" häst, rid och njut av stunden.
/Sessiagh

Ja, jag tycker nog också det men ibland känner jag att jag missar så mycket hemma som kompisar! Det finns en tjej i mitt stall som är där 6 dagar i veckan och sköter sin sköthäst. Jag förstår inte hur hon hinner med allt!

Jag tycker du ska fortsätta :)
som någon sa, det kanske är ngn ny som kommer ge inte upp.

Hur ofta är du i stallet ?

När du berättar detta för dina föräldrar, vad säger dom då? Just att du säger att du inte mår riktigt bra när du far till stallet tycker jag är oroväckande. Mår man inte bra av att göra en sak, som ska vara rolig så ska man nog överväga om man skall fortsätta att göra den. Är det bara för att du är blyg som det känns jobbigt eller finns det andra saker som ligger bakom? Sedan så kanske du inte är riktigt motiverad i nuläget och känner att det finns så mycket annat som du vill göra. Och summan av alltsamman gör att det känns extra jobbigt.

Om du inte har pratat med dina föräldrar om detta så gör det, tillsammans kan ni prata er fram till en lösning. Antingen fortsätta eftersom du tycker om hästen och rida igen missade lektioner eller att du gör ett uppehåll i hästeriet och känner efter hur du vill ha det fortsättningsvis.

Kicki :)

Tänk över saken ett tag. Som någon redan har sagt "vem vet vad detta året kommer bära med sig?" Självklart ska du vara med på lektion igen. Att du inte ska våga det tycker jag verkar helt sjukt. Man ska inte behöva vara "rädd" i sitt eget stall. Om det är så är det nåt allvarligt fel. Kanske kan du prata med hästens ägare om det. Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig. Det finns nog inget som gör mig så arg och ledsen som dålig stämning i stall och på idrottsklubbar överhuvudtaget. Varför ska det behöva vara så?:cry:

Men herregud! Klart du ska fortsätta!
Skit i alla omkring dig för hästen älskar dig!!!
jag vet att det är lätt att säga men jag vet hur det känns!
Fortsätt så lever du själv också vidare!;)

Jag tycker att du ska gå på din magkänskla. Om du mår dåligt när du åker till stallet, så ska du ju såklart inte fortsätta! Det blir ju bara jobbigt då om du inte ens vill vara där. :( Men om du gillar hästen såppas mycket att du inte vill lämna den, så ska du såklart fortsätta! :D Kanske fråga någon kompis om den också vill börja sköta nån häst på de dagarna!? När det gäller ridningen, så ska du absolut fortsätta! Säg bara som de är, du trodde ridningen började när skolan började:idea:

Skulle det kännas bättre på andra dagar? Är det andra människor i stallet då som du känner dig mer hemma med? I så fall tycker jag att du ska försöka få komma och sköta hästen dom dagarna istället. Förklara för hästens ägare hur du känner.

Dom här stora tjejerna, är dom överlägsna och så eller tror du att dom skulle vara snälla om du bara vågade prata med dom?

Det kanske är bättre att vara i stallet på helgerna, då brukar ju alla ridskolebarn/ungdomar tillbringa hela dagarna i stallet - Då kan du passa på att skaffa jämngamla vänner.

Tycker som alla andra - strunta i de stora tjejerna! Behöver du fråga något så prata med stallpersonalen eller din instruktör. Köp böcker om hästvård - mycket kan man läsa sig till! Samt att du har Bukefalos - om det är något du funderar på! //Linda

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 975
Senast: Trasten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 512
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama