Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra, där har du ju en fördel.Min häst är ingen som slåss eller så utan kommer nog att springa undan om någon jagar henne.
Återigen positivt. Dessutom sparkar hästar sällan PÅ varandra.En av valackerna är rätt ranghög och kommer nog att vilja sätta de andra på plats. Men han sparkar inte och är oskodd utan bits nog i så fall. Men han är inte så att han jagar runt runt utan sätter nog på plats och låter sedan vara.
Utan hästkompisar - garanterat skadad häst. Mentalt skadad. Precis som vi människor behöver hästar ha kontakt med andra hästar. De har ett mycket stort behov av att leva i flock och det är upprepade gånger bevisat att de mår dåligt av att inte få dela hage med andra hästar. Att hindra dem från en sån grundsak, en sån självklar grej som att få ha en annan häst nära. Det borde ligga i människans natur att välja hästens välbefinnande och känslomässiga liv före ens egna intressen.Vad tror ni om detta? Skulle ni göra det? Alternativet är en ganska liten rätt lerig hage och en kompis som hon går med nu och som är sur mot henne rätt ofta. Min tvekan är skaderisken- är jag överkänslig?
Du och ingen annan har rätt att plåga en häst för att den ska prestera bra på tävlingsbanorna eller för att den kostat en mycket.
Bra, där har du ju en fördel.
Återigen positivt. Dessutom sparkar hästar sällan PÅ varandra.
Utan hästkompisar - garanterat skadad häst. Mentalt skadad. Precis som vi människor behöver hästar ha kontakt med andra hästar. De har ett mycket stort behov av att leva i flock och det är upprepade gånger bevisat att de mår dåligt av att inte få dela hage med andra hästar. Att hindra dem från en sån grundsak, en sån självklar grej som att få ha en annan häst nära. Det borde ligga i människans natur att välja hästens välbefinnande och känslomässiga liv före ens egna intressen.
Och, det finns ju faktiskt hästar som inte ens tycker att vara i hagen, utan föredrar att stå inne i stallet.....
Nu läste jag klart tråden Vad tråkigt för er! Jaja, det var ju ett bra försök iaf...Ledsen idag. Upptäckte i måndags kväll en liten ärtstor bula på ryggen. Tänkte att jaja det kan hända. Igår fler typ 4 på kroppen. Fanken också, hästen har reagerat på foderomställningen det blev att byta hage!! Har inte märkt sådan tidigare, men hon får liknande knutor av insekter också. Så nu får hon gå med sin gamla kompis med bara pyttegräs att äta. Så får jag börja om och vänja henne långsamt med den nya stora gräshagen. Typiskt... Bara problem alltid känns det som ibland. Ingen av de andra hästarna har reagerat ju!