Ska jag satsa?

J

Jenfa_

Hej , min häst kanel hoppar ju inte i paddock men har ju gjort det, ska jag satsa på en lite Cr eller borde jag träna mera? :p

Sv: Ska jag satsa?

jag förstår inte riktigt..

har DU aldrig hoppat med honom?

hur rutinerade är du/han?

vilken höjd hade du tänkt dig på CR?

försök att skriva lite mer detaljerat kan vi nog hjälpa dig bättre:)

hehe , jag har hoppat med honom i paddocken , och jag har ridit i 9 år , och hästen är en bra hopp häst. tänkte börja med 40 cm , ;)

Du skrev först att han inte hoppade i paddocken och sen att han kan hoppa i paddocken :confused:
Men om han kan hoppa är det väl ingen fara att vara med på en liten hopptävling. Du känner nog själv när ni är redo.

Senast ändrad:

Var det inte din häst som inte gick framåt i paddocken?

Är hästen redo, och har hoppat banor i padocken på den nivån så trro jag säkert att ni kan klara aven CR.
40 cm är inte så högt. Huvudsaken är ju att hästen är styrbar/kontrollerbar och vet hur man hoppar.

Hoppar han inte i paddock? eller gör han?:confused:
Om det känns bra är det väl inge snack om saken ;)

Han HAR hoppat i paddocken , men gör det inte längre , det tar ett tag innan han går över . och ja det var han som inte gick i paddocken , men han går i paddocken nu men han hoppar inte så mkt i paddocken

Hoppar han inte i paddock kan det vara något svårt att hoppa en bana i en PADDOCK ;)

men tävlingarna är oftast i en manege på det stället. och han har hoppat färgade bommar i en paddock , men hoppar nte natur färgade i en paddock , men där jagh tränar me han så får man inte använda dom färgade

Du kanske skulle behöva ta hjälp av en aukt. tränare å få träna med "rätta medel" dvs en ordentlig paddock och "riktiga färgade hinder"....

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 412
Senast: MalanMjöl
·
Kläder & Bli fin Har ni något tips och vad använder ni för sportbh som är stabil? Jag har G i bhar från Change och har deras sportbh med men vet inte om...
2
Svar
28
· Visningar
1 103
Senast: sweep
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar