Ska jag sälja min vattensköldpadda?

M

Min_tinka

Jag har en vattenskölpadda som jag haft i ungäfär ett år och jag har funderat att sälja henne.hon är gullig men bits.Jag har inte alltid tid och orkar inte alltid heller.Jag är ju bara 11år så jag har ju kompisar som jag är med och så glömmer jag att mata henne när jag kommer hem.:(Jag vet inte om jag ska sälja henne.Ska jag sälja henne?

Sv: Ska jag sälja min vattensköldpadda?

Om du tappat intresset och inte kan ta hand om sköldpaddan på ett bra sätt så vore det ju bara bra om du sålde den. Både för dig, som slipper det dåliga samvetet, och för sköldpaddan som får det bättre.

Hjälper dina föräldrar till med sköldpaddan?

Om du tappat intresset och inte kan ta hand om sköldpaddan på ett bra sätt så vore det ju bara bra om du sålde den. Både för dig, som slipper det dåliga samvetet, och för sköldpaddan som får det bättre.

Hjälper dina föräldrar till med sköldpaddan?

Ja min pappa och mamma är skilda men min skööldpadda är hos pappa så han hjälper till när jag sover borta eller om jag är hos mamma.

Jag tycker att det är ett väldigt moget beslut av dig att fundera på att sälja sköldpaddan!
Om du inte orkar/har lust/glömmer att sköta paddan är det förmodligen bättre för er alla tre (inklusive pappa!) att sälja den.

Jag tycker att det är ett väldigt moget beslut av dig att fundera på att sälja sköldpaddan!
Om du inte orkar/har lust/glömmer att sköta paddan är det förmodligen bättre för er alla tre (inklusive pappa!) att sälja den.

ja,fast jag skulle nog sakna henne:(

Det är klart att man saknar sitt djur när man lämnar bort det. Men å andra sidan kan man ju skaffa ett nytt djur när man känner att man har tid för det istället! Det är inte snällt mot varken sig själv eller djuret att ha det men inte ge det den tid det förtjänar.

Det är klart att man saknar sitt djur när man lämnar bort det. Men å andra sidan kan man ju skaffa ett nytt djur när man känner att man har tid för det istället! Det är inte snällt mot varken sig själv eller djuret att ha det men inte ge det den tid det förtjänar.

Ja jag förstår väl det:smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 379
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 597
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?