Ska jag oroa mig???*hjälp*

Sv: Ska jag oroa mig???*hjälp*

Ta det lugnt och vänta till i morgon. Du tycker att du känner bebisen ibland, och då är det säkert alldeles lugnt. Det finns ju de som inte alls känner av sin bebis förän senare i graviditeten, speciellt förstföderskor. Du var ju dessutom på UL alldeles nyss, och då såg allt bra ut, så det är säkert ingen fara alls! Sålänge du inte blöder och/eller får smärtor i buken, så är det säkert precis som det ska.

Att du inte blev prioriterad på förlossningen är ju inte så konstigt, även om det känns jobbigt för dig. Själv har jag bara positiva erfarenheter både av förlossningen och MVC.

Hoppas att du kan ta det lugnt idag, buffa lite på magen, slå ihop två grytlock nära magen, drick kallt och varmt och se om du känner av några rörelser.

//Julia

Ja, jag skrev allt kanske klumpigt osså... jag vet att dem prioiterar akutare saker mer men deras memötande blir jag besviken på....men skit i det nu...

Ska ringa BM som kommer lugna mig hoppas jag.

Jag har läast massa nu på nätet o det står att det är vanligt att man inte känner allt så tydligt i perioder....Han har nog en sån period nu....

Uppdat.

Mamma kunde höra på mig att jag mådde skit av detta så i går kväll tvingade hon mig in igen, hon följde med o var mitt tålamod, nu blev vi så MKT trevligare bemötta (ny personal) o fick vänta max 1½ timme sen kollade dem med ett UL, och hjärtat slog fin, fint, han rörde sig lite o allt var kanon. Det är för min moderkaka e i framvägg som det dämpar sparkar o så....så nu e jag lugn igen!!!:bump::bow:

BM sa till oss att det är normalt att inte känna bebis varje dag fören efter ca v 24-26 där någonstans.
har du dessutom moderkakan i framvägg dämpar det desto mer och rörelser o sparkar kan vara svårt o känna så tidigt som v 20.

jag har min moderkaka i bakvägg och kände bebisen första gången runt v 13-14 men inte riktiga sparkar fören runt v 17, sambon kunde känna och se sen v 19 men det beror på just att den ligger i bakvägg...:)

Vad skönt!

I slutet av min graviditet så ena dagen var det extremt lugnt så jag och sambon åkte in för en kontroll till förlossningen och allt vara bara bra. Vi var där på kvällen vid 23 och dagen efter kl 7 drog värkarna igång och hon föddes sedan kl 15.15. Enligt barnmorskan så är vissa barn lugna en dag eller två innan värkarna drar igång, nästan som att de ska samla krafter :laugh: Men jag blev smånervös och istället för att gå hemma och fundera sönder så åkte vi in. Hellre kolla en gång extra tycker jag och de höll även personalen på förlossningen med om :)

Liknande trådar

Katthälsa Behöver egentligen mest skriva av mig lite, djursjukhuset det gäller har alltid varit underbara på alla sätt och vis men nu verkar något...
Svar
2
· Visningar
1 920
Senast: Jeps
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12+6 och jobbar som undersköterska i äldreomsorgen. Jag har sen vecka 8 fått ont när jag jobbar. Det drar och...
Svar
12
· Visningar
3 716
Senast: Anna-KarinO
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar