letyourspiritfly
Trådstartare
Hej allihopa!
lägger in min första tråd som ny medlem nu
och behöver verkligen era råd och erat tycke..
är så att jag hittat en JÄTTE JÄTTE fin häst 4 år snart 5,
175 mkh, grundutbildad dressyr , lite provhoppad och tycker det är roligt, men dressyren kommer bli hans starka sida säger säljaren,
då han rör sig bra och är väl grundriden.
men problemet är att han har lösa benbitar i kotan fram och en i knäet bak.
han är i dagsläget FULLT ridbar, men såklart kan det bli aktuellt med en operation längre fram..
hon begärde 90.000 för honom innan hon fann lösa benbitarna..
men nu ligger han på 32.000
är det ett bra köp?
en eventuell operation kommer ju kosta runt 15.000 .. så man kan ju säga att han kommer kosta ca 50.000 iallafall allt som allt.
han är importerad och kom till sverige i somras och han har en begränsad försäkring i agria, och eftersom han inte vart försäkrad där hela livet täcker dom ej operation av lösa benbitar..
men i visa trådar läste jag att dom täcker en operation om hästen tex börjar visa sympton av benbitarna ex. bli halt osv stämmer det?
även om han troligen (enligt mej) kan ha haft benbitarna sen han var mkt yngre men ingen konstaterat dom..
jag är helt kär i hästen, men innan jag gör ngt köp, tänker man ju också på att det är för dyrt att lägga ner 32.000 på en häst med lösa benbitar.....
toppen fin häst,
men skulle ni köpt honom en häst som ni visste hade lösa benbitar?
lägger in min första tråd som ny medlem nu
och behöver verkligen era råd och erat tycke..
är så att jag hittat en JÄTTE JÄTTE fin häst 4 år snart 5,
175 mkh, grundutbildad dressyr , lite provhoppad och tycker det är roligt, men dressyren kommer bli hans starka sida säger säljaren,
då han rör sig bra och är väl grundriden.
men problemet är att han har lösa benbitar i kotan fram och en i knäet bak.
han är i dagsläget FULLT ridbar, men såklart kan det bli aktuellt med en operation längre fram..
hon begärde 90.000 för honom innan hon fann lösa benbitarna..
men nu ligger han på 32.000
är det ett bra köp?
en eventuell operation kommer ju kosta runt 15.000 .. så man kan ju säga att han kommer kosta ca 50.000 iallafall allt som allt.
han är importerad och kom till sverige i somras och han har en begränsad försäkring i agria, och eftersom han inte vart försäkrad där hela livet täcker dom ej operation av lösa benbitar..
men i visa trådar läste jag att dom täcker en operation om hästen tex börjar visa sympton av benbitarna ex. bli halt osv stämmer det?
även om han troligen (enligt mej) kan ha haft benbitarna sen han var mkt yngre men ingen konstaterat dom..
jag är helt kär i hästen, men innan jag gör ngt köp, tänker man ju också på att det är för dyrt att lägga ner 32.000 på en häst med lösa benbitar.....
toppen fin häst,
men skulle ni köpt honom en häst som ni visste hade lösa benbitar?