Ska jag behöva servera lervatten inne?

Nyfiken på varför? :) (Ingen koll på färskfoder)
VoHs foder innehåller inte rött kött, vilket är vad hundfoder borde ha som grund och att många hundar mår extremt mycket bättre när man tillsätter rött kött i VoH tyder på att tillverkarna inte lyckats kompensera bristen på rött kött med tillsatta vitaminer.
Flera av varianterna innehåller dessutom på tok för mycket kalcium för väldigt många hundar, det gör att hundarna bajsar ljust och smuligt och bajsar hundarna ofta så, då får de svårare att ta upp näringen i maten.
Utöver det har de på VoH (iaf i Sverige) riktigt uselt kundbemötande så fort kunderna är annat än överförälskade i fodret. Jag själv har blivit fullständigt idiotförklarad när jag lugnt och sakligt förklarat att mina hundar inte fungerat på VoH samt nämnt vilken förändring som gjort det bra.

MEN jag skulle alla dagar i veckan välja VoH före vilket torrfoder som helst. Dock skulle jag i så fall köpa rött kött (tex köttfärs) i butik och blanda i fodret. Jag skulle dock inte välja VoH utan att ha provat andra tillgängliga färskfoder.

Det går utmärkt att tina en korv och frysa igen också :) Men kolla på Mush Vaisto, de har färdiga "köttbullar" som tinas, väldigt smidigt till mindre hundar!

Precis. Många är onödigt försiktiga och behandlar köttet som om det vore till för att ätas av människor. Hundar tål betydligt mer än vi.

Ibland låter jag korvarna stå i rumstemp i ett par timmar innan jag gör portioner (om jag glömt att tina i kylskåp. Det är trevligare att hantera korvarna då de tinat i kylskåp)

Vet inte vad ni har diskuterat ihop.
Men min hund vägrade ett tag dricka inne, det skulle vara vattenpölar eller från en vattenskål på balkongen. Tillslut stod hon och hoppade och skällde såfort hon var törstig för jag skulle släppa ut henne på balkongen. Så jag vägrade helt enkelt öppna ut dit, och höll stenkoll på henne så hon inte drack när hon var ute. Efter 2 dagar så drack hon som vanligt igen i vattenskålen inne.

Bada mina hundar och en av hastarna tycker att det ar godare att dricka ur vattenpolar an ur vatten skalen. Lillan, Princess Diva, var riktigt hopplos och vagrade dricka ur vattenskalen nar vi var i Kanada. Det slutate med att vi fick uppsoka veterinar da hon borjade bli uttorkad och fick en urinvags infection.

Mina gillar inte "stads vatten". Vi har borrade brunnar och alltsa inga tillsatser i vattnet och hundar och hastar dricker vattnet utan problem, men ingen gillar "stadsvatten" och jag maste "lura" dem att dricka. Hastarna far 'electrolytes' i vattnet och da dricker de. Hundarna far lite buljong eller nagot som smakar gott som loses upp i vattnet sa de dricker tills de vant sig.

Har du provat att losa upp lite mat i vattnet? Eller nagot annat som ar gott?

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 778
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka