VoHs foder innehåller inte rött kött, vilket är vad hundfoder borde ha som grund och att många hundar mår extremt mycket bättre när man tillsätter rött kött i VoH tyder på att tillverkarna inte lyckats kompensera bristen på rött kött med tillsatta vitaminer.Nyfiken på varför? (Ingen koll på färskfoder)
Flera av varianterna innehåller dessutom på tok för mycket kalcium för väldigt många hundar, det gör att hundarna bajsar ljust och smuligt och bajsar hundarna ofta så, då får de svårare att ta upp näringen i maten.
Utöver det har de på VoH (iaf i Sverige) riktigt uselt kundbemötande så fort kunderna är annat än överförälskade i fodret. Jag själv har blivit fullständigt idiotförklarad när jag lugnt och sakligt förklarat att mina hundar inte fungerat på VoH samt nämnt vilken förändring som gjort det bra.
MEN jag skulle alla dagar i veckan välja VoH före vilket torrfoder som helst. Dock skulle jag i så fall köpa rött kött (tex köttfärs) i butik och blanda i fodret. Jag skulle dock inte välja VoH utan att ha provat andra tillgängliga färskfoder.