Ska han stå ensam ett tag?

MalinSophia

Trådstartare
Lea och Colewind går tillsammans nu men Lea ska säljas.
jag vill ju inte att Colewind ska va ensam så hur gör jag?
ska jag ta hem en häst innan Lea åker så att den nya å Colewind hinner bli vänner först eller ska jag låta Colewind stå ensam i några dagar i jakt på ny häst? både Colewind och Lea blir upprörda när de är ifrån varandra.

Sv: Ska han stå ensam ett tag?

Försök att leta upp en häst som kanske kan komma samma dag som andra hästen flyttar. Eller några dagar innan så den kan gå i en hage jämte så de bara kan nosa och lukte på varandra och ändå lära känna varandra!

Om inte din pålle är som min och hoppar över, funkar det att ha h*n ensam några dagar också. Kan ses som bra träning... Dock risk för depression?

Lycka till!!

han har aldrig haft problem med att gå ensam tidigare men han har fått ett speciellt band till Lea och håller alltid koll på var hon är. det blir nog så att jag får hitta en häst innan Lea åker. känns hemskt att behöva skilja dem åt!:cry:

Min herre kan ajg väl inte svära på att han kunde gå själv innan. Men när han har gått ensam med endast ett sto så har det varit kört. Nu försöker jag ha minst tre eller två valackar ihop..
Han är hemsk som han är. Hoppade över o grejer innan när han stod själv med endast ett sto. Så förstår hur du känne. Men kan tala om för dig att de brukar gå om rätt fort. Min herre hittar ganska snabbt nya kärlekar. Helst i ston =).

Det kommer gå bra, ett tips är ju att försöka leta upp en valack som han kan gå med så han inte blir överbeskyddande..

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 728
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 467
Senast: mars
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 632
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38