nattrexx
Trådstartare
Jag vet ju vem du är, @nattrexx, och jag tror att du och din mamma kommer lösa det här. Ni kommer bli säkrare och mindre nervösa, en sån känslig häst som eran kräver ju att ryttaren är desto mer säker i sina rutiner. Jag märker stor skillnad på framhoppning beroende på klubb och arrangör och tycker inte ni ska ge upp för att ni åkte från tävlingen med dålig erfarenhet. Dessutom var det väl dåligt väder, och jag vet att regn påverkar även min häst negativt (eftersom att även jag blir kall och sur på regnet)
Tycker det var ett bra tips det där med att efteranmäla. Det kostar ju lite mer då, men iom att ni är efteranmälda kommer ni starta först och det brukar över lag vara lite lugnare i början. Ni kan komma bra i tid till tävlingen och fokusera på att lugna ner er allihop.
Jag tror inte ni kommer åka från varje tävling med samma känsla som nu!
Ja vi får ju hoppas på det. Ja jag kände att efter träningen idag så vet jag hur det ska kännas och hur mycket jag måste rida för att få honom dit jag vill. Jo han gillar inte dåligt väder, vill gå på snedden i regn (som det var då) Och blöta paddockar är ju inte nåns favorit...Det är bara att försöka igen.
Jag var efteranmäld i första klassen så jag startade först, men eftersom jag avanmälde mig en LC innan och redan betalt den behövde jag inte betala extra