Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det konstiga är ju att de haft ut två olika veterinärer som båda friskförklarat hästen. Men det duger ju inte eftersom någon hakat upp sig på att den måste in på klinik och röntgas.För det första verkar de anse sig kunnigare än veterinärer.
Det konstiga är ju att de haft ut två olika veterinärer som båda friskförklarat hästen. Men det duger ju inte eftersom någon hakat upp sig på att den måste in på klinik och röntgas.
Litar inte länsstyrelsen på distriktsveterinärerna?
Det är ju frågan i vilket håll det gått prestige.Om det nu inte är några problem med hästens hälsa förstår jag inte varför det inte skulle vara genomförbart att frakta hästen till klinik för det önskade utlåtandet.
Har det gått prestige i fallet?
du rekommenderar ju samma sak på din hemsida- att ta fånghästarna upp till din lösdrift å det innebär en väldigt lång resa för de flesta.
Fast hur var det nu, tjuvmatning eller hovböld?
Grejen är väl samtidigt att har man en ordination av en veterinär så är man ju ansvarig som hästägare att detta görs, och inte motsatsen. Djur skyddslagen säger ju att man inte får neka en häst vård om detta har krävts, och det krävdes ju från första början fast man valde att ignorera det.
Som jag förstod det fick de en rekommendation av veterinär att åka in på klinik dagen de flyttade hästen. Den veterinären hade bara konsulterats via telefon av djurskyddsinspektören och alltså inte sett hästen.
Och det var detta beslut att avslå överklagan som kom till aftonbladets kännedom flera dagar innan hästens förmyndare fick veta det.
Det är nog inte hästen som behöver förmyndare i det här fallet.![]()
Om jag var du skulle jag sluta försöka försvara/förklara det här, du är på väg att veckla in dig lite för mycket. Redan OL:s genmälen är tillräckligt förvirrande.
KL
i dag är det den 30.onde.. får se nu då om hästen får någon vård eller inte.. Hoppas den får det..
ni som är mer insatta.. vad händer om den inte får vård i dag?Kommer polisen och hämtar den då eller va?
Om du tycker att det bryter mot djurskyddslagen att låta en åttaåring sitta på en häst som hade fång i fjol, så absolut! Varsågod!
Men jag vet inte om det kommer att leda till något åtal, snarare kommer de att skratta åt dig.
Det har jag bara läst på aftonbladet. Vid vilken tidpunkt det var är egentligen inte lika relevant som att veterinären bara hade pratat med djurskyddsinspektören över telefon och alltså inte sett hästen själv. Och det står där, klart och tydligt.Då har du förstått det hela fel, eller inte fått riktig information.