Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.
Har hästen fått vård ännu?
Har hästen fått vård ännu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta är ett bevis på huvudmännen i SANHCP's kompetens som i sig nästan är mer skrämmande i sig än själva historien............
Jag hoppas VERKLIGEN att förundersökningen leder till åtal, för detta får vi INTE åsamka våra hästar. Speciellt inte i ekonomiskt vinstsyfte.....
Hug your horses!
/Mike
Hästen har beordrats boxvila, det om något är socialt vidrigt men är man tvingad så är man.
Jag anser att det är bättre med en torr, fin hage och en lugn kompis, det brukar vara lugnare. Men som sagt, order är order.Hästar i boxvila brukar man inte vila. Inte ens barn.
Har du hört något om varför hästen inte togs till klinik?
Norrland
Hästar i boxvila brukar man inte vila. Inte ens barn.
Har du hört något om varför hästen inte togs till klinik?
Norrland
Jag anser att det är bättre med en torr, fin hage och en lugn kompis, det brukar vara lugnare. Men som sagt, order är order.
Lite lustig notis - aftonbladet visste om beslutet flera dagar innan ägaren. Trots att det egentligen inte är offentliga uppgifter förrän ärendet avgjorts.
Men det är så konstigt. Om jag förstått rätt så har de blivit ålagda att ta in hästen på klinik för behandling. Varför i herrans namn gör de inte det då?
Norrland
Jag slängde själv upp ett litet barn på en fd fånghäst för ca tre veckor sedan och det kändes absolut inte som djurplågeri. Hästen var på sin höjd obrydd...
Hej, har du ngt emot om jag delger detta till din kommuns djuskyddsinspektör så dom utifrån min anmälan kan kontrollera att det du påstår även håller sig till Svensk lagstiftning?
Hej har du inte fått mer än en sak om bakfoten???
1. Denna individ har ingen hästkompis där den befinner sig. Den är helt själv på denna anläggning. Alla andra hästar är som bortblåsta!!!
2. Ägaren har över huvud taget ingen vetskap om vare sig beslut eller hur denna individ hanteras då hästägaren överskrivit sitt ansvarstagande till sanchp:s utbildningsansvarige.
Man hoppas ju bara att någon högre myndighet kontaktar hästägaren och dels förklarar Svensk Djurskyddslag samt även vidarebefodrar senaste dokumentation efter som detta tydligen inte är till hästägarens vetskap och till kännedom.