S
SecretLady
Igår drabbades min häst av kolik vid 20.00 tiden!
Efter att vi hade gått med henne ca 10 min letade vi upp vem som skulle
ha jour OM vi skulle behöva tillkalla veterinär. När vi äntligen hade fått
reda på vem som hade jouren bestämde vi oss för att vet. skulle komma ut till oss direkt,
då vi inte hade tarmljud, hon ville lägga sej ner varannat steg och ögonhinnan var över ögat konstant.
Vi ringde till 4 vet. dessutom till flyinge som alltid har jour,
INGEN svarade!!! En veterinär hade betalat någon annan för att hoppa in
för honom under 4 dagar vid jour för att han ville se fotboll.
Vi ringde till den tillfälliga jour vet. men fick inte tag på honom, mobilen var avstängd!
Vi ringde till den vet. som för början skulle ha jour, men det enda han sa var att han kollade på fotboll
och han hade minsann inte tid att komma ut, när han hade betalat den andra för att hoppa in för honom
Men om det blir något fel och man får inte tag i hans ersättare, vore det inte hans jobb att komma
då det var hans jour från början!
Det hela slutade med att vi fick dra hästen upp till helsingborgs djursjukhus
som ligger dryga 10-15 mil bort, med en häst som knappt vill stå på benen!
Borde det verkligen få gå till såhär???
Jag som varken har körkort eller bil, vad ska jag göra om hästen blir sjuk och jag inte kan dra den själv
och ingen veterinär har tid att komma ut
för att dom tittar på fotboll?
Mia
Efter att vi hade gått med henne ca 10 min letade vi upp vem som skulle
ha jour OM vi skulle behöva tillkalla veterinär. När vi äntligen hade fått
reda på vem som hade jouren bestämde vi oss för att vet. skulle komma ut till oss direkt,
då vi inte hade tarmljud, hon ville lägga sej ner varannat steg och ögonhinnan var över ögat konstant.
Vi ringde till 4 vet. dessutom till flyinge som alltid har jour,
INGEN svarade!!! En veterinär hade betalat någon annan för att hoppa in
för honom under 4 dagar vid jour för att han ville se fotboll.
Vi ringde till den tillfälliga jour vet. men fick inte tag på honom, mobilen var avstängd!
Vi ringde till den vet. som för början skulle ha jour, men det enda han sa var att han kollade på fotboll
och han hade minsann inte tid att komma ut, när han hade betalat den andra för att hoppa in för honom
Men om det blir något fel och man får inte tag i hans ersättare, vore det inte hans jobb att komma
då det var hans jour från början!
Det hela slutade med att vi fick dra hästen upp till helsingborgs djursjukhus
som ligger dryga 10-15 mil bort, med en häst som knappt vill stå på benen!
Borde det verkligen få gå till såhär???
Jag som varken har körkort eller bil, vad ska jag göra om hästen blir sjuk och jag inte kan dra den själv
och ingen veterinär har tid att komma ut
för att dom tittar på fotboll?
Mia