Ska bli medryttare

mausan

Trådstartare
Hej hej!
Jag har ridit på en ridskola i många år nu och jag har bestämt att jag ska bli medryttare, men inte förrän i höst eftersom att min sommar är fullspäckad.
Men till min fråga :)
Hos ridskolan så tävlar man ju i de tävlingar som stallet arrangerar eller ponnycupen. Men när man har medryttar häst hur gör man för att tävla då? då är det ju ingen som arrangerar massa tävlingar, eller? Hehe :) Skulle bli jätte glad för måånga svar, kram :D

Sv: Ska bli medryttare

Om du är medlem i ridklubben kan du vara med på klubbtävlingar på medryttarhästen, om ägaren tycker att det är ok. Skaffar du grönt kort och licens kan du vara med på lokala tävlingar också.:)

Sv: Ska bli medryttare

Kolla med närliggande klubbar om de har Clear Rounder/Pogramridningar. Där behövs varken grönt kort eller licenser, och det brukar kosta en slant, du får hoppa bana/rida pogram och köpa till en rosett om du är felfri.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: valy
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 853
Senast: BornAgain
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka