sannaaah

Trådstartare
Om ca två veckor ska Helge få gå ut i sjukhage och jag är naturligvis supernervös!

Har ett problem. Nämligen att han kommer vilja rulla sig.

Vill bygga en liten hage så han inte kan springa och härja MEN vill samtidigt bygga en hage som har får plats att rulla sig i utan att fastna i tråden.

Hur hade ni gjort?

Sv: Sjukhage.

Byggt en begränsad hage.
tillräckligt stor för rull, men tillräckligt liten för att inte inbjuda till spring.

min gick i ca 15x20 meters hage när han var skadad länge, till att börja med. det funkade bra. när hagen är så liten så inbjuder den inte till spring - de blir lugna enbart av att den är begränsad. om det blir ngn brall och bock så kommer de inte så långt. tycker det funkar bättre med lite större på det sättet, en liten ruta blir de alltför laddade i och röjer mera på det sättet.

10 X10m är vad som räknas som paddock.

gör en flyttbar med gräs som han har tillgång till- lugnar ner o ger terapi.
Han lär vara överlycklig att få äta gräs:d

Ja, iaf i början. Rulla sig kommer han göra. Garanterat.
Funderar på att göra en 20 * 20 hage med två trådar och en 10 * 10 i den med bara en tråd på ca 1 meters höjd. Så ifall han rulla sig nära tråden är det bara en tråd att fastna i och så blir han inte lös om han river hagen.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: jemeni
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Luff
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: Görel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar