Sv: Sjukdomshistoria - varning?
Allt är en fråga om vilka problem du kan eller vill lösa. Kan eller vill du inte lösa några problem ska du förstås inte köpa på dig några. När det gäller skador i muskler och leder tycker jag att skador pga olyckshändelse, bråk i hagen eller liknande inte är något problem om det är utläkt och hästen varit fullt igång och presterat på rätt nivå. En förslitnings- eller överbelastningsskada är en annan sak, om du tänkt använda hästen på samma nivå som den fick skador av. Felställningar i benen, olika stora hovar, eksem skulle jag nog generellt undvika. COPD (kvickdrag) skulle jag undvika om hästen skulle stå på stall. Övrigt blir en fråga om individen, omständigheterna, mina planer och priset. Det finns gott om hästar, och jag tycker man ska köpa en häst som man har chans att få roligt tillsammans med, vad man nu tycker är roligt. En del tycker det är roligt att rehabilitera senskador men de flesta inte.
Edit: Det viktiga är att man vet vad man gör och varför just denna häst med just denna skadehistorik är så perfekt