Sjuk- och olycksfallsförsäkring

Igår satt jag i nästan en timme och försäkrade mig, hunden och bebisen. Efter ihopräknande så ligger vi just nu på nästan 1200kr i månaden i bara försäkringar för människor och djur :eek: men man vågar ju inte vara utan direkt.:meh:
Låter mycket? Men det är nog hunden. Såg du till att få en hemförsäkring också?

Jag är försäkrad i Folksam. Mina föräldrar tecknade en barnförsäkring som jag sedan tog över som vuxen.
Har aldrig använt den så har ingen aning om ifall den är bra eller ej..

Igår satt jag i nästan en timme och försäkrade mig, hunden och bebisen. Efter ihopräknande så ligger vi just nu på nästan 1200kr i månaden i bara försäkringar för människor och djur :eek: men man vågar ju inte vara utan direkt.:meh:
Ja försäkringar är dyra. Djurens försäkringar kan bli jättedyra beroende på tex hundras.

Grejen med försäkringar är ju att försäkringsbolagen ska gå plus.

Jag tycker egentligen att det är förjävligt att vi måste ha privata försäkringar i Sverige 2018, att det inte sköts av vårt välfärdssystem och sociala skyddsnät. :(
Ja det kan jag hålla med om!

Grejen med försäkringar är ju att försäkringsbolagen ska gå plus.

Jag tycker egentligen att det är förjävligt att vi måste ha privata försäkringar i Sverige 2018, att det inte sköts av vårt välfärdssystem och sociala skyddsnät. :(
Jag håller inte med, som skattebetalare vill jag inte finansiera veterinärvård för sällskapsdjur/hästar.

Låter mycket? Men det är nog hunden. Såg du till att få en hemförsäkring också?
I dem 1200 ingår Fyra personer, två hundar och två katter så utslaget är det inte så dyrt egentligen. Vi har hemförsäkring via vår bank och den är så jäkla bra så vi vågar inte byta :D
Ja försäkringar är dyra. Djurens försäkringar kan bli jättedyra beroende på tex hundras.
Blandraser bägge två. Har lite dålig koll på om dem då blir billigare än renrasigt.

I dem 1200 ingår Fyra personer, två hundar och två katter så utslaget är det inte så dyrt egentligen. Vi har hemförsäkring via vår bank och den är så jäkla bra så vi vågar inte byta :D

Blandraser bägge två. Har lite dålig koll på om dem då blir billigare än renrasigt.
Nej jag tror att blandraser kan bli dyrare, beroende på vilken ras man jämför med.

Nej jag tror att blandraser kan bli dyrare, beroende på vilken ras man jämför med.
Ja i Chikos fall schäfer. Försäkringen han hade innan han kom hit kostade 5600 nånting på agria. 60000vetvård, 8'liv. Nu betalar jag 2500 för samma men inget liv. På agria var han reggadnsom schäfer.

Trygg-Hansa! Jag la in mig själv där för ett par år sedan då jag var missnöjd med Folksam. Hade Folksam kvar för "överlapp" en stund dock. Någon månad efter att jag tecknade den från Trygg-Hansa fick jag veta att jag var sjuk. Inga bekymmer, Trygg-Hansa delade ut massa pengar omgående utan diskussion. Den kontakt jag har haft med dem har varit väldigt problemfri.

Jag har för mig att de har en bestämd summa för olika diagnoser som man kan se om man tycker är lagom.

Samma här, trygg-hansa på båda barnen.

Uppdatering: Har nu tecknat i Skandia via min gruppförsäkring i facket. Det blev mest förmånligt och ett bra skydd. Båda barnen och förhoppningsvis framtida barn kommer med automatiskt. Tack för alla tips!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 916
Senast: corzette
·
Hemmet Jag beställde tyg till nya köksgardiner. Det smalrandiga. I samma serie fanns flera olika, så jag tänkte man kunde ha lite annat på...
Svar
19
· Visningar
454
Senast: tictacs
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 902
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama