Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ingen aning har bara en helt normalt en, som verkar fungera helt normalt. Man kan ju fundera över tillägg och så. Min verkar ge ersättning vid ärr på kroppsdelar och så, det gör inte alla.Jag + barn har ingen sjuk- och olycksfallsförsäkring . Har kikat lite och det verkar skilja sig ganska mycket! Kan någon rekommendera/avråda från något jag bör tänka på vid tecknande av sådan?
Ringde och kollade, har tydligen en för mig själv via facket, har dock inte hunnit kolla upp alla villkor. Skulle vilja ha en för barnen också, ska kika vidare! Tävlar inte i någon risksportHar ingen aning har bara en helt normalt en, som verkar fungera helt normalt. Man kan ju fundera över tillägg och så. Min verkar ge ersättning vid ärr på kroppsdelar och så, det gör inte alla.
Sedan tror jag att man ska tänka över om man håller på med någon farlig sport eller tävlar. Typ fälttävlan kan nog ge tillägg (jag kör på ngt tillägg för farlig sport fortfarande tror jag, i onödan säger de, men om det kom till kritan är jag rädd att de skulle upptäcka och jämföra med fälttävlan.). Sedan tror jag tyvärr att vissa typer av sport blir undantagna, typ thaiboxning.
Har en till dottern i folksam. Täcker det mesta och hon fick bara nyligen en utbetalning på en rätt ansenlig summa för två ärr. Ska teckna en för lilla damen också. Måste kolla hur det ser ut för mig också.Ringde och kollade, har tydligen en för mig själv via facket, har dock inte hunnit kolla upp alla villkor. Skulle vilja ha en för barnen också, ska kika vidare! Tävlar inte i någon risksport
Det ska jag kolla upp!Har en till dottern i folksam. Täcker det mesta och hon fick bara nyligen en utbetalning på en rätt ansenlig summa för två ärr. Ska teckna en för lilla damen också. Måste kolla hur det ser ut för mig också.
Det är av den anledningen jag vill skaffa försäkring. Inte alls tänkt på det innan, men hörde en kmpis prata om det och känner att det är viktigt!Jag är väldigt tacksam över att mina föräldrar tecknade en barnförsäkring åt mig, som jag sedan behållit. Dels för att jag fick ut ett belopp när jag fick min MS-diagnos men framförallt för att det skulle vara väldigt svårt för mig att teckna en ny med en kronisk sjukdom. Med den ökade sårbarheten som kommer med, så vill jag gärna ha en.
Det är av den anledningen jag vill skaffa försäkring. Inte alls tänkt på det innan, men hörde en kmpis prata om det och känner att det är viktigt!
Blev du sjuk som barn, eller behöll du försäkringen som vuxen?
Ja, barnen har genom skolan också. Lite osäker på villkoren därifrån dock, men tror inte det gäller på fritiden.Jag har Folksam till båda barnen. Moderna försäkringar till mig. Men barnen har genom skolan också va?
Precis, det känns bra att ha utifall något händer!Jag blev sjuk som vuxen, lite synd egentligen att det inte skedde innan barnförsäkringen gick över till vuxen, då hade jag fått en ansenligt större summa. Och jag hade ärligt talat inte heller tänkt på försäkring som något jätteviktigt innan jag blev sjuk, men det känns ju rätt vanligt och naturligt.
Sedan tror jag att man ska tänka över om man håller på med någon farlig sport eller tävlar. Typ fälttävlan kan nog ge tillägg (jag kör på ngt tillägg för farlig sport fortfarande tror jag, i onödan säger de, men om det kom till kritan är jag rädd att de skulle upptäcka och jämföra med fälttävlan.). Sedan tror jag tyvärr att vissa typer av sport blir undantagna, typ thaiboxning.
Farligt att vara UTE. Natur och annat otäckt.Mitt försäkringsbolag bedömde "vallhundsträning" som högriskaktivitet, eftersom den sker utomhus. Helt galet.
Eller hur. Jag står ganska stilla i en beteshage och blåser i en visselpipa. Betydligt mindre riskfyllt än att gå en promenad genom stan på kvällen för att ta ett exempel. Men se nejdå, för det är lantbruksanknytning och sker utomhus = jättejättefarligt!Farligt att vara UTE. Natur och annat otäckt.
Man kan råka få kondition och psykiskt välmående av det också
Va! ojoj, mitt tyckte att det enda som fanns som var högrisk var att tävla i fälttävlan (vilket jag inte gör)Mitt försäkringsbolag bedömde "vallhundsträning" som högriskaktivitet, eftersom den sker utomhus. Helt galet.