Sjuk- och olycksfallsförsäkring

Monkie

Trådstartare
Jag + barn har ingen sjuk- och olycksfallsförsäkring :nailbiting:. Har kikat lite och det verkar skilja sig ganska mycket! Kan någon rekommendera/avråda från något jag bör tänka på vid tecknande av sådan?

Jag + barn har ingen sjuk- och olycksfallsförsäkring :nailbiting:. Har kikat lite och det verkar skilja sig ganska mycket! Kan någon rekommendera/avråda från något jag bör tänka på vid tecknande av sådan?
Har ingen aning :) har bara en helt normalt en, som verkar fungera helt normalt. Man kan ju fundera över tillägg och så. Min verkar ge ersättning vid ärr på kroppsdelar och så, det gör inte alla.

Sedan tror jag att man ska tänka över om man håller på med någon farlig sport eller tävlar. Typ fälttävlan kan nog ge tillägg (jag kör på ngt tillägg för farlig sport fortfarande tror jag, i onödan säger de, men om det kom till kritan är jag rädd att de skulle upptäcka och jämföra med fälttävlan.). Sedan tror jag tyvärr att vissa typer av sport blir undantagna, typ thaiboxning.

Har ingen aning :) har bara en helt normalt en, som verkar fungera helt normalt. Man kan ju fundera över tillägg och så. Min verkar ge ersättning vid ärr på kroppsdelar och så, det gör inte alla.

Sedan tror jag att man ska tänka över om man håller på med någon farlig sport eller tävlar. Typ fälttävlan kan nog ge tillägg (jag kör på ngt tillägg för farlig sport fortfarande tror jag, i onödan säger de, men om det kom till kritan är jag rädd att de skulle upptäcka och jämföra med fälttävlan.). Sedan tror jag tyvärr att vissa typer av sport blir undantagna, typ thaiboxning.
Ringde och kollade, har tydligen en för mig själv via facket, har dock inte hunnit kolla upp alla villkor. Skulle vilja ha en för barnen också, ska kika vidare! Tävlar inte i någon risksport :)

Ringde och kollade, har tydligen en för mig själv via facket, har dock inte hunnit kolla upp alla villkor. Skulle vilja ha en för barnen också, ska kika vidare! Tävlar inte i någon risksport :)
Har en till dottern i folksam. Täcker det mesta och hon fick bara nyligen en utbetalning på en rätt ansenlig summa för två ärr. Ska teckna en för lilla damen också. Måste kolla hur det ser ut för mig också.

Jag är väldigt tacksam över att mina föräldrar tecknade en barnförsäkring åt mig, som jag sedan behållit. Dels för att jag fick ut ett belopp när jag fick min MS-diagnos men framförallt för att det skulle vara väldigt svårt för mig att teckna en ny med en kronisk sjukdom. Med den ökade sårbarheten som kommer med, så vill jag gärna ha en.

Jag är väldigt tacksam över att mina föräldrar tecknade en barnförsäkring åt mig, som jag sedan behållit. Dels för att jag fick ut ett belopp när jag fick min MS-diagnos men framförallt för att det skulle vara väldigt svårt för mig att teckna en ny med en kronisk sjukdom. Med den ökade sårbarheten som kommer med, så vill jag gärna ha en.
Det är av den anledningen jag vill skaffa försäkring. Inte alls tänkt på det innan, men hörde en kmpis prata om det och känner att det är viktigt!
Blev du sjuk som barn, eller behöll du försäkringen som vuxen?

Det är av den anledningen jag vill skaffa försäkring. Inte alls tänkt på det innan, men hörde en kmpis prata om det och känner att det är viktigt!
Blev du sjuk som barn, eller behöll du försäkringen som vuxen?

Jag blev sjuk som vuxen, lite synd egentligen att det inte skedde innan barnförsäkringen gick över till vuxen, då hade jag fått en ansenligt större summa. Och jag hade ärligt talat inte heller tänkt på försäkring som något jätteviktigt innan jag blev sjuk, men det känns ju rätt vanligt och naturligt. :)

Jag har Folksam till båda barnen. Moderna försäkringar till mig. Men barnen har genom skolan också va?

Jag har Folksam till båda barnen. Moderna försäkringar till mig. Men barnen har genom skolan också va?
Ja, barnen har genom skolan också. Lite osäker på villkoren därifrån dock, men tror inte det gäller på fritiden.
Känner att jag har hemskt dålig koll nu O_o

Jag blev sjuk som vuxen, lite synd egentligen att det inte skedde innan barnförsäkringen gick över till vuxen, då hade jag fått en ansenligt större summa. Och jag hade ärligt talat inte heller tänkt på försäkring som något jätteviktigt innan jag blev sjuk, men det känns ju rätt vanligt och naturligt. :)
Precis, det känns bra att ha utifall något händer!

Ett alternativ är ju att omgående försäkra barnen hos ett bolag som verkar OK medan du tar tag i frågan, så kan du kolla upp saken i lugn och ro och byta om du hittar något bättre.

Medlemsbarn genom facket på barnen, sjuk och efterlevande på mig och mannen genom facket, bilen billigare genom facket, hemförsäkring och drulle genom facket.

Brukar inte försäkringarna genom facket vara lite klena? Jag kan ha fel, och det finns såklart många olika, men flera jag sett har inte varit direkt omfattande. Oavsett är det väl vettigt att kolla igenom villkoren ordentligt och jämföra med andra försäkringar.

Men det beror väl på hur skyddad man tycker att man behöver vara också. Jag har en försäkring som täcker det mesta eftersom jag vill vara säker på att kunna få vård även när jag är utomlands och vara säker för ”allt”.

Jag är försäkrad i Skandia, numer Moderna Försäkringar, och har enkelt fått ersättning för läkarbesök och utrustning vid ridolyckor och annat genom att skicka info och kvitton över nätet.

Trygg-Hansa! Jag la in mig själv där för ett par år sedan då jag var missnöjd med Folksam. Hade Folksam kvar för "överlapp" en stund dock. Någon månad efter att jag tecknade den från Trygg-Hansa fick jag veta att jag var sjuk. Inga bekymmer, Trygg-Hansa delade ut massa pengar omgående utan diskussion. Den kontakt jag har haft med dem har varit väldigt problemfri.

Jag har för mig att de har en bestämd summa för olika diagnoser som man kan se om man tycker är lagom.

Mitt försäkringsbolag bedömde "vallhundsträning" som högriskaktivitet, eftersom den sker utomhus. Helt galet.

Farligt att vara UTE. Natur och annat otäckt. :nailbiting:
Man kan råka få kondition och psykiskt välmående av det också :crazy:
Eller hur. Jag står ganska stilla i en beteshage och blåser i en visselpipa. Betydligt mindre riskfyllt än att gå en promenad genom stan på kvällen för att ta ett exempel. Men se nejdå, för det är lantbruksanknytning och sker utomhus = jättejättefarligt!

Igår satt jag i nästan en timme och försäkrade mig, hunden och bebisen. Efter ihopräknande så ligger vi just nu på nästan 1200kr i månaden i bara försäkringar för människor och djur :eek: men man vågar ju inte vara utan direkt.:meh:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 921
Senast: corzette
·
Hemmet Jag beställde tyg till nya köksgardiner. Det smalrandiga. I samma serie fanns flera olika, så jag tänkte man kunde ha lite annat på...
Svar
19
· Visningar
454
Senast: tictacs
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 902
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama