Sjuk, hur gör man med ridningen?

Sv: Sjuk, hur gör man med ridningen?

Jag brukar försöka ta ut hästen på nån typ av motion, allt är bättre än inget, men jag gör bara det jag känner att jag orkar(typ skritt i skogen). Och jag tycker inte man ska behöva ha dåligt samvete för att man är i stallet när man är sjuk från jobbet, frisk luft är bara bra och i stallet kan du vila emellan allt som känns jobbigt vilket du kanske inte kan på jobbet.

Är jag dock riktigt dålig så köper jag mockning och tillsyn av hästen om jag inte hittar någon som vill rida.
 
Sv: Sjuk, hur gör man med ridningen?

KL
Kattbiten och har en tumme svullen som en korv. Det GÅR inte att rida. Kan kanppt knäppa brallorna eller dra upp en dragkedja själv :mad:
 
Sv: Sjuk, hur gör man med ridningen?

Så du tänker inte alls på dina kollegor som du smittar ned när du åker förkyld till jobbet?

Du har rätt, dig skulle jag inte vilja ha på mitt jobb...
 
Sv: Sjuk, hur gör man med ridningen?

Frisk luft är bara bra och i stallet kan du vila dig emellanåt ? Seriöst ? Ta semester dag ?
 
Sv: Sjuk, hur gör man med ridningen?

Så du tänker inte alls på dina kollegor som du smittar ned när du åker förkyld till jobbet?

Du har rätt, dig skulle jag inte vilja ha på mitt jobb...

Håller med. Apjobbigt med folk som går till jobbet sjuka :(
 
Sv: Sjuk, hur gör man med ridningen?

Jag rider inte alls!
Jag anstränger mig inte för då försvinner sjukdomen snabbare!

Jag ser rött mot folk som tex sjukar sig från jobbet men ändå åker och rider, det är sinnessjukt!

Så tänker jag också och brukar ha som måttstock: Kan jag rida, är jag frisk nog att jobba också - sjukanmäler jag mig från jobbet, gör jag bara absolut nödvändigast i stallet eller ber någon stallkompis om skötsel.

Det är inte imponerande av de som exempelvis inte kan ta foderpass för att de är så sjuka..men rida i 1,5 timma kan man glatt göra, eller av samma anledning sjukanmäler sig i flera dagar men ändå rider på som vanligt :grin:
 
Sv: Sjuk, hur gör man med ridningen?

:bow:

Vill man dra på sig infektioner så är det upp till den enskilde.

Men jag jobbar med människor, träffar ett sextiotal varje dag och vill verkligen inte bli smittad av något för att en kollega ska komma till jobbet sjuk... Det räcker ju med en person med begynnande flunsa som går på toa så sprider det sig. :mad:

Det handlar inte om att ligga och åma sig för struntsaker, det handlar om respekt för andra.
 
Sv: Sjuk, hur gör man med ridningen?

Är jag så pass sjuk att jag stannar hemma från jobbet så får hästarna vila. Finns ingen anledning att utsätta sig för mer än nödvändigt och hästarna dör inte av att stå lite. Jag har dessutom väldigt bra hage så rörelse får dom ändå. Om dom är lite pigga när jag sen är frisk kan man jobba dom vid handen först så att det värsta "steamet" lägger sig ;)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 382
Senast: Roxy
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: slant98
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 538
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp