xandoor

Trådstartare
Idag har jag äntligen fått hämta hem min golden efter att han har legat inne hos veterinären i 6 dygn.
Han har diare som inte vill ge med sig. Har legat med dropp och fått i sig näring så iaf.

I går och idag har han fått lite mat och det har gått skapligt fortfarande lös imagen men ej kraftig diare iaf.Hoppas att det håller i sig så nu att det går åt rätt håll.

Veterinär vet inte riktigt vad det kan vara för fel, de tog prover för Addinsons sjukdom, får svar om det i morgon.

Är det någon av er som råkat ut för lånvarig diare på hund, han har haft detta i 12 dygn nu :cry:. Har gått ner ca 3,5 kg
Är lite tröttare än vanligt men annars så är han fortfarande vid gott mod

Sv: Sjuk hund

Min ungtik hade det i våras. Det var riktigt illa i 12-13 dagar (jag fick springa ut med henne varje till varannan timme dygnet runt. Sedan blev konsistensen lite fastare igen (men absolut inte någon riktigt fast avföring) och under en period av ca fyra veckor där det gick väldigt mycket upp och ner med magen (dock mycket slem i avföringen).

Efter det blir magen helt plötsligt bra igen, men pälsen börjar mjälla och hon kliar sig mycket. Några dagar senare börjar hon få utslag på nosen som kommer och går. Ibland är det i samband med mat, ibland även utan mat. På veterinärens inrådan börjar jag ge ett allergifoder och alla problem försvann.

Nu går hon på eliminationsdiet för att se om det är någon allergi som har orsakat magproblemen och de efterföljande problemen. Addison har aldrig varit på tapeten. Alla hennes värden har varit bra, med undantag av ett enzym som indikerar inflammation. Jag gissar dock att det hela har varit hormonellt betingat eftersom hon gick in i löp samtidigt som det hela startade.

Håller tummarna att det snart går över för din hund!

Min Schäfer fick diarré och kräktes t o m vattnet hon drack. Hon lades in på klinik först i 6 dagar och därefter fick jag hämta hem henne. Hon hann vara hemma över natten för jag insåg att de hade släppt hem en hund som var långt ifrån frisk så jag körde tillbaka henne till kliniken. Då fick hon ligga inne 4 dagar till. Hämtade hem henne igen med 3 olika mediciner som inte fick krocka med varandra och så åt hon dietfoder i blötform i tre veckor därefter började vi ge det vanliga fodret. Under den här tiden försvann 7 kg från hennes kropp som har en normalvikt på 30 kg. Efter detta hade hon diarre var tredje vecka i 1-2 dygn. Då beslöt jag mig för att testa färskfoder. Hon har inte haft en enda dålig magdag efter det (pepparpeppar)

Min hund var också pigg m t p att hon var farligt uttorkad när hon kom in till veterinären. Hoppas att din hund repar sig snabbt!

Tycker du ska be veterinären göra en en endoskopi på din hund och ta biopsier. Tycker det låter som din hund har ngt typ av mag/tarm inflamma tion och kan behöva antibiotika och kortison!

Min GD hade samma symptom som din vovve och efter mycket tjat från min sida togs biopsier som visade att min hund har IBD "irritable bowel disease"..

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 636
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka