Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon här inne med personliga erfarenheter? Vad börjar man med? Hur gammal ska hunden rimligtvis vara när den börjar tränas inför detta? Utbildning osv? Är Rottweiler en lämpad ras för uppgiften?
Någon här inne med personliga erfarenheter? Vad börjar man med? Hur gammal ska hunden rimligtvis vara när den börjar tränas inför detta? Utbildning osv? Är Rottweiler en lämpad ras för uppgiften?
Såg ett klipp på youtube med sjöräddningshundar: New foundlandshundar. De fick både droppa av hunden och hämta upp den igen med helikopter
Nuffeklubben arrangerar väl tävlingar/prov?Såg ett klipp på youtube med sjöräddningshundar: New foundlandshundar. De fick både droppa av hunden och hämta upp den igen med helikopter
Det var i Kanada eller USA någonstans. Hundarna är nog bra simmare, är ju mycket päls att hålla i om inte annat.Nuffeklubben arrangerar väl tävlingar/prov?
Har sett film på TV där hundarna skall hoppa från brygga simma ut till båt, ta tag i utkastat rep/tamp o bogsera båten till land, helt fascinerande!Det var i Kanada eller USA någonstans. Hundarna är nog bra simmare, är ju mycket päls att hålla i om inte annat.
Jag håller med! Tänker att portugiser borde kunna vara ett vettigt val också. (baserat på de få jag träffat som jobbar som servicehundar/terapihundar)Jag hade kikat på jaktlabbe eller kanske nån Pudel. Iaf en vattenapporterande ras som gillar att arbeta i vatten och har en vettig päls för ändamålet.
Låter med andra ord som om rottis kan bli aningen osmidigt ;-)Någon här inne med personliga erfarenheter? Vad börjar man med? Hur gammal ska hunden rimligtvis vara när den börjar tränas inför detta? Utbildning osv? Är Rottweiler en lämpad ras för uppgiften?