Sjögrens syndrom, någon mer ?

Mikan

Trådstartare
Jag är under utredning för ss och undrar om det finns någon här inne med samma diagnos?
Remisser till ögon, röntgen och käkkirirgen är skickade och jag väntar på kallelse.
Det jag har störst problem med, och som är anledningen till att jag sökte läkare är mina händer, jag tror att det inte hänger ihop med min ev ss dock. Finns en annan tråd om detta ämne.
I blodprovet hittades det ssa antikroppar, plus att jag har problem med ögon och slemhinnor och såklart trötthet. Värk lite överallt har jag också

Äter ni någon medicin, och har ni blivit hjälpta av den ?
 
Sv: Sjögrens syndrom, någon mer ?

Jag har en vän i Oslo som har det och så vitt jag vet har hon inte fått mycket hjälp. Hon tar öljäst för att b-vitamin är bra för slemhinnorna men dom blir allt sämre ändå. Jag har googlat och letat efter info för hennes skull men hittar nästan ingenting. Om du hittar något som hjälper så var så snäll och tala om det för mig. (Pm om den här tråden inte blir lång.) Jag ser att hon lider och vill hemskt gärna hjälpa.
 
Sv: Sjögrens syndrom, någon mer ?

Jag vet att många äter någon sorts malariamedicin som hjälper mot tröttheten och värken, just besvären med slemhinnor verkar vara svårare att få hjälp med.
Jag har läst på någon sida om att det finns ett medel som stimulerar slemhinnorna eller om det bara var salivkörtlarna, ska se om jag hittar den igen :)
 
Sv: Sjögrens syndrom, någon mer ?

Salagen , en tablett som stimulerar kvarvarande körtelvävnad. Har en del biverkningar dock
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 284
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Skriver under anonymt inlägg för nu har jag fått nog! Jag har under lång tid dvs hela livet mått psykiskt dåligt men det har bara...
Svar
11
· Visningar
1 820
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Relationer Hej kära buke. Jag har så ledsen och förkrossad att jag behöver skriva av mig och ha någon som lyssnar. För åtta år sedan träffa jag...
Svar
8
· Visningar
2 063
Senast: NotlikeI
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp