Självomstartande dator

E

Eeiram

Hej!

Nu blir jag snart tokig på datorn! :mad:
I drygt ett års tid har min dator hållit på att starta om sig själv. Främst är det när jag precis har startat upp den - plötsligt startar den om. Ibland händer det även när jag har använt den några minuter. Vissa gånger fungerar den som den skall, men oftast startar den om några gånger innan det fungerar som den borde (d.v.s. utan att starta om sig av sig själv).

Det jobbiga med datorer är ju att det kan vara i princip vad som helst som är fel. Jag har inga extradelar som jag kan byta ut mina datordelar med för att felsöka... :(

Vad kan vara fel?

Hälsningar Marie

Sv: Självomstartande dator

Min gamla dator gjorde så. Det berodde på att en fläkt hade lagt av, och den blev alltså för varm. Om jag bara surfade en liten stund kunde den hålla sig, men om jag tex tog fram en låt på datorn, så den jobbade med hårddiskarna, så startade den om sig.

Det kan vara att processorn blir för varm, det kan vara nätaggregatet, det kan vara många saker.....

Du känner ingen som kan hjälpa? Annars får du nog lämna in den någonstans....

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
667
IT & mobiler Min dator har kraschat!! :eek: ... Fick en ny laptop, Lenovo modell dyrare, av pappa strax efter jul, i början av januari nu 2019. Allt...
2
Svar
22
· Visningar
5 054
Senast: Hejsan.
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 443
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 809
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18