Självförtroende för galoppfolk!

Sv: Självförtroende för galoppfolk!

Ninniw!

Mycket klok analys!
Funderar på att ta med den til Fullmäktige på Lördag. Men du kanske sittter där också?

Utvecklar tankarna ikväll när familjen är vid TV'n....

:)

Genberg skrev:
Det var det jag menade. Men är man i Värmland eller andra delar av mellansverige får man en känsla av att "Travet äger världen". Men ur ett globalt perspektiv är t o m kamelracing större än trav.
(Jag såg en kamelåring säljas för 1,5 miljoner i AbuDhabi förra månaden!)

Just därför ville jag visa alla galoppisar saker som ni kan hålla upp nästa gång ngn travarperson är stöddig....

fast jag har aldrig träffat en travmänniska som varit stöddig gentemot galoppen, däremot har jag fnderat över att dom tränar så knepigt ( lite grund) och att dom inte förr iallafall brydde sig om positioner i loppen utan bara gasade hejvilt....
jag var inne på för några år sen att köpa en galoppör och grundträna den för vagn så den fick en ordentligt grund att stå på...:D sen skulle vi ju vinna alla fina priser förstås då vi var överlägsna :angel: , men som du säger, det är avstånd och så länge det inte finns fler galoppbanor så kommer galoppen troligen att vara liten...annrs borde det vara enklare med galopp för spelaren, men den är så liten att omsättningen ser till att det inte blir "lönsamt" för spelaren, samma som greyhoundracing....

Genberg skrev:
Ninniw!

Mycket klok analys!
Funderar på att ta med den til Fullmäktige på Lördag. Men du kanske sittter där också?

Utvecklar tankarna ikväll när familjen är vid TV'n....

Tack! Haha, nää det enda jag sitter med just nu är min ”kära” magisteruppsats… synd att den inte är lika engagerande som en debatt rörande galoppens utvecklings möjligheter. Även om uppsatsen ligger lite åt det hållet… *fundersam* Undra om galoppen har måldokument innehållande konkreta syften rörande arrangemang som hatparader och liknande (Botkyrka kommun har inte det när det kommer till en järnåldersby de satsar 300 000kr/år)? *ninni håller på att bli galen på begrepps argumentationer, rörande autentiska och icke-autentiska järnåldersbyggnaders existens berättigande*

Kanske man kan se paralleller mellan den arkeologiska vetenskapsdisciplinens syn på den inte fullt så accepterade rekonstruktörens snålskjuts för att nå allmänheten, och Travets syn på Galoppen som en oönskad utgift som dessutom numera försöker nästa sig in i deras ”vardag” med sådana små slynglar *skratt* som PA i sadel och Gunnar i tvrutan?

*Ångestfull* det inlägget hörde inte hit… *pekar nedåt* Men jag har ännu inte lärt mig hur man raderar sina inlägg… :crazy:

Jag tror att vi kan vara eniga i att det behövvs ett generationsskkifte inom galoppen.
Kanske inte i huvudsak vad avser den formella ledningen, utan mer vad avser alla de informella ledningsstrukturerna som finns. Det finns "tongivande individer" som i mina ögon "saknar sjukdomsinsikt" och pratar om t ex S:t leger som en stor sporthändelse, när själva evenemanget som sådant knappt är känt utanför de egna sfären.

Håller med dig om att det ofta är det "små och låga" organisationerna inom galoppen som jobbar mest med att nå ut och att prova nya vägar. Amatörtränare, Amatörryttare, Hinderfolk, Göteborg Galopp och vi inom arabgaloppen.

Men så länge det fortfarande är mycket efternamnsbaserade maktstrukturer är det tufft.

Revolution anyone?

En lite inflik till Grenberg.
Svenska spel har sagt upp sitt samarbete med greyhound racing.

Dom tyckte inte att det var lönsamt. :cry: :cry:
Har inblick i båda läger.

Genberg skrev:
Kanske inte i huvudsak vad avser den formella ledningen, utan mer vad avser alla de informella ledningsstrukturerna som finns. Det finns "tongivande individer" som i mina ögon "saknar sjukdomsinsikt" och pratar om t ex S:t leger som en stor sporthändelse, när själva evenemanget som sådant knappt är känt utanför de egna sfären.

Revolution anyone?

Jag e på! Liberté, Egalité, Fraternité! :crazy:

Men har ni tänkt på att stor del av de som ”för ut sporten” i stortsätt är de samma som på 60-talet, skall detta betyda at vi inte får en chans heller förens vi passerat 60 strecket?

Mixie skrev:
En lite inflik till Grenberg.
Svenska spel har sagt upp sitt samarbete med greyhound racing.

Dom tyckte inte att det var lönsamt. :cry: :cry:
Har inblick i båda läger.

så det är alltså definitivt nu?

Klart att Tony ska anmälas! Det här missar jag inte :bump:
Jag väntar dock på att få hans pass mm, det är inte klart ännu, jag ska ringa och tjata lite till på dom, de har mycket att stå i.
Anmälan ska ju vara gjort nästa månad.

Tony utvecklas fantastiskt för varje vecka som går, han promenerar ett par dagar i veckan i skogen, han tror att galopp är den enda gångart som finns, och busar, studsar och far, han bryr sig inte ett smack om att lämna de andra hästarna i hagen och gå själv i skogen, enligt honom själv finns det bara en kung, SAN ANTONIO.
Och jesus vad förvånad jag blev häromdagen då jag upptäcker att han redan släppt ner en av sina kulor! Han är ju bara 8 månader! Han verkar bli tidig, men det återstår att se, vi har många år kvar tills vi är klara.

...and the winner of the North European Derby 2009 is San Antonio from Sweden...det klingar fint :D

Det pågår en föryngring, och jag tror att ledningen och en del av de mer framsyna aktiva är väldigt medvetna om behovet av den.

Var den verkligen behövs är dock i en del av "underorganisationerna" som har stort inflytande. Och flera av dessa är obehagligt nog slutna.
Hur påverkar man här??
En ny informell grupp av marknadskunniga utan lik i lasten??

Ang Svenska Spel så är det ju synd med hundarna på sätt och vis. Men det har ju ändå mängder med spel på olika sporter utan att de är rädda för att dessa parasiterar på varandra.

Björkis - Ang Tony:

KUL! - Men du behöver inte pass för att anmäla. Jag mailar entryform

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka