Tikket
Trådstartare
Har jobbat nu i ca 8 månader mer eller mindre med min häst. Ser att vi går framåt i utvecklingen, men det jag saknar är en självbärighet som aldrig kommer.
Hur jobbar jag fram den? Just nu stretar han bara i handen, blir tung så jag får lyfta upp honom i bärigheten igen. Annars blir han lätt kvar i det hängande stadiet i handen, då han antagligen tycker att det är lätt att jobba där.
Han är 25 år, f.d ridskolehäst som kan alla knep för att få mig vilja ge upp. Vi har haft otaliga duster om att inte backa 20m bakåt eller göra volten större åt grindens håll. Men det går framåt.
På denna bilden anser jag honom ganska självbärig ändå?
Om ni jämför med här då han gärna går och "trycker mot bettet".
Hjälp tack!
Hur jobbar jag fram den? Just nu stretar han bara i handen, blir tung så jag får lyfta upp honom i bärigheten igen. Annars blir han lätt kvar i det hängande stadiet i handen, då han antagligen tycker att det är lätt att jobba där.
Han är 25 år, f.d ridskolehäst som kan alla knep för att få mig vilja ge upp. Vi har haft otaliga duster om att inte backa 20m bakåt eller göra volten större åt grindens håll. Men det går framåt.
På denna bilden anser jag honom ganska självbärig ändå?
Om ni jämför med här då han gärna går och "trycker mot bettet".
Hjälp tack!