Själv i hagen - sysselsättning ?

Emuliiaa

Trådstartare
Har nyss flyttat ner min häst till Skåne från Linköping.

I nya stallet fick han gå i en separat hage, för de hade det så, dock gränsar hagen till andra hagar.
Hästen är van att gå med andra och det märks att han har rätt tråkigt.

Kommer så fort han ser mig oftast, och idag när jag kom stog han och skrapade i marken.
Det finns inte heller spec. mkt mat i hagen, det är så torrt. (han får hö, och går in på natten)

Ska bara ha honom där i 2 veckor innan jag tar honom till min gymnasieskola,
men,
har ni någon idé på hur man kan sysselsätta honom i hagen så han inte får så tråkigt ?

bilden ljuger lite, SÅ tjock är han inte :p
28981094.jpg

Sv: Själv i hagen - sysselsättning ?

Grenar/sly att äta på och leka med, sprid ut små hötussar och äpplen/morötter i hagen så han får gå runt och leta lite efter maten.

Och din häst är inte tjock ;)

Tycker han om fotbollar?
Fjant ska döda dom, men dom underhåller honom en 10 minuter innan den är platt iaf ;)
Funderar på att köpa honom en pilates boll som är större som han kan putta runt på.
Men det kanske kan vara någonting?

En sån här hundboll som är jätte tuff gummi som man kan stoppa in saker i som är lite kluriga att få ut!

Eller en vanlig boll om han inte är rädd för dom, en del hästar gillar att fixa med dom haha!

Och jag tycker han ser fin ut :)

Hoppas ni trivs nu när ni inte är östgötar längre!

Nja, han nosar på dem och sen gör han inget mer med dem :p
Pilates boll vet jag inte, det kanske kan vara något om inte alla i stallet tycker jag är dum som lägger in en stor boll xD haha.

Aa, jag vet vad du menar.
De kan inte få in hela sådana i munnen va ? :angel:

Tack, de i stallet verkar jättebra :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 671
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 163
Senast: Linda_A
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar