Status
Stängd för vidare inlägg.
3

300hk

hej hej´...Dags att köpa en ny sittvagn för den vi har nu rasar nog sönder. Nu till min fråga, vad ska man välja mellan. Felicia är 3 år och väger ungerför 16-17 kg. och dom jag har hittat så ska det vara mx vikt 15 kg:crazy: ..

har ni några bra råd?
 
Sv: Sittvagn

Oj elin är 3,5 år och det är länge sedan hon åkte vagn... Om hon nu inte gillar/orkar att gå så långt så skulle jag nog hellre satsa på en bra bärsele... Tex en ergo eller patapum toddler... Lite billigare och mycket smidigare...
 
Sv: Sittvagn

Jag har ingen bil och att gå 1 timme till dagis för felicia är nog lite för långt..

Och en bärsele,hur ska det funka,hon är ju jätte tung som hon är nu och sen orka bära henne till dagis orkar inte min rygg med.
 
Sv: Sittvagn

Du bär på höfterna... Och det blir inte så tungt som man kan tro... Prova någon gång...
Men ialla fall, titta på Emmmaljungas sittvagn och Brios sitty, de är det inte 15 kg max vikt på ialla fall...
 
Sv: Sittvagn

finns det inga bussar som går att åka? hoppas du hittar en vagn som orkar så tungt... jag vet tyvärr inga... skjutsa på cykel?
 
Sv: Sittvagn

teutonia timmy o scootern osv tar väl 18 kg och babyproffsens 3-hjuling likaså. en joggingvagn vore kanske t om det ultimata?
 
Sv: Sittvagn

emmaljungas och brios klassika robusta sulkys har väl högre maxvikt än 15 kg? givetvis behöver du en vagn om du går så långt till och från dagis... jag bor ute på landet och har ännu inget körkort och det finns inga bussar, "alla" ojjade sig om att jag körde sonen som var 4 år i vagn hem från dagmamman - han kunde ju gå tyckte dom, det var ju ingen sträcka... ända tills jag frågade om dom brukade tvinga sina trötta barn som lekt en hel dag att gå 2-3 km (ojdå var det verkligen sååå långt?) i brännhet sol eller ösande regn? nej kom det fram dom hämtade ju såklart sina barn MED BIL... och bodde närmre...
 
Senast ändrad:
Sv: Sittvagn

Ja men gud, åk vagn med barnet om du vill!!!! Vi har en Emmaljunga sulky och vår 4-åring åker i den då och då när vi tar långpromenad med hunden. Köpte den när hon var 2. Man kan ju inte kräva att dom ska orka gå en hel timma, herregud...
 
Sv: Sittvagn

Kanske ska tillägga att jag föreslog cykel eftersom den funkar ju bra i andra sammanhang också. Större nytta liksom.

Min stora vägar ca 15 kg och åker en Brio Sitty. Den åker båda två i om det krisar mitt under en promenad, och då är det ju 27-28 kg med alla kläder och ännu mer om jag har matkasse också. Inga problem!
 
Sv: Sittvagn

Madick skrev:
Kanske köpa en cykel istf. vagn? Då kommer du fram fortare också.
Tänkte just samma sak...
Cykel med barnsadel eller möjligen med cykelkärra där barnet kan sitta...

Min (nästan) 2-åring har knappt åkt vagn sen i våras och (nästan) 4-åringen inte sen förra sommaren, då hon satt tillsammans med lillasyster i "stallvagnen" när vi varit hos hästarna i sommarhagen en km bort...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 453
Senast: hundtant
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 533
Senast: Mia_R
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 031
Senast: Elendil
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 265
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp