sittvagn brio/emmalj.

I

Isis

Det är dags att köpa sittvagn åt lillpojken nu och jag velar lite mellan emmaljunga scooter och brio race. Emmaljungans fördelar är att den är något mindre och mer ombonad med tittlucka i sufletten. Brions fördelar är att den är billigare och dessutom har jag en brio liggvagn sen tidigare och den är underbar att köra.
Vill nu höra era erfarenheter av dessa vagnar. Vilken ska man köpa?
Tyvärr kan man ju inte ta ut dem på en promenad innan köp.
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

Jag har inga erfarenheter men jag kommer definitivt köpa en brio race sen när det är dax. Den e så tuff=)
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

vilken är smidigast? Vilken tar mest vikt? Vilken har bäst andrahandsvärde?

själv kör vi nog på med våran mistral sport (teutonia) för även om renodrade sittvagnar är smidigare så klarar jag mig inte utan vändbart styre!
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

Hur stor är mistral sport? Vill helst ha vändbart styre men hittar ingen mindre sittvagn med sådant.
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

Ja det är ju också ett plus men jag tycker nästan att suffletten är något liten. Ser bara ut som ett tak. Känns mer som en sommarvagn.
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

Vi köpte en Emmaljunga scooter när sonen var 1 år. Vi valde mellan den o brio race, men Emmaljungan vann pga att ryggstödet hade 3 lägen, brion bara 2, sittdelen verkade betydligt bekvämare, hela vagnens konstruktion var stabilare.

+sidan med brion var teleskophandtag o att den var snyggare. Men jag tror inte Emmaljunga var dyrare än Brio då. Vi är iallafall helnöjda med vårt val fortfarande, har haft vagnen 1,5 år
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

Det lutar åt emmaljunga för oss. Två rygglägen är inte mycket att välja bland. Priset är väl ungefär det samma nu med men för tillfället är Brion billigare då det är utförsäljning på 2006 års modeller på babyland hos oss.
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

Vi är SÅ nöjda med vår Brio Race.
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

Vi hade (har) en race!
Har aldrig haft en mer lättkörd vagn.

Jag körde med extra dyna när han var mindre, så det blev mjuk och skönt!

Min syster har en emmaljunga, jag tycker personligen att den är mer svårstyrd, men alla har ju olika smak.

Men jag ger racen 10 poäng!
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

och till ulda.

Usch nu blir jag mer tveksam igen när ni skriver att Racen är så lättkörd och bra. Finns det liggläge på den?

Det är dags att bestämma sig snart och jag velar fortfarande.
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

Det finns inte fullt liggläge på Racen tyvärr. Därför valde vi bort den.
 
Sv: sittvagn brio/emmalj.

Synd.. då går nog den bort tyvärr.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 903
Senast: kma
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: ako
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 552
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 464
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp