Sv: Sitter man verkligen bara och stirrar?
*KL*
Jag tänkte som du, men min bebis tänkte annorlunda. Ut kom han vaken och med vidöppna ögon och inte sjutton tänkte han sova. Jag var en zombie första 4-5 månaderna och en semi-zombie till han fyllde 9 månader. Den första tiden så var jag glad om han slöt ögonen längre än 5-10 minuter. Resten av tiden skrek han - för att han hade kolik, för att han ville amma (typ 1 gång i timmen nästan hela dygnet, det var hallalujah moment när vi hade 2 timmar mellan amningarna). Som värst under koliken, som ändå bara varade i 6 veckor, så var han vaken i 16 timmar i sträck. Minns första gången jag kom i säng innan midnatt, det var den bästa kvällen i mitt liv.
Sen blev jag överlycklig när han började sova hela halvtimmar.
Nä, det var fullt ös, sitta och glo fanns inte på kartan. Jag bar och bar och bar och bar. Sanning är att mycket i mitt liv har fått stå tillbaka, trots att vi är två föräldrar. När jag äntligen fick ensamtid så sov jag eller satt som en potatissäck i soffan.
Trots detta har vi varit ute, hälsat på folk, rest kortare bitar (men med barn som tvärvägrar sova i bil så blir det MYCKET skrik = fruktansvärt svårt att köra med bebis i bil).
Allt löste sig och nu är han superlätt i bil, på tåg osv. men han är fortfarande vaken massor. Sen kan du ju få en som min kompis unge som sov de första 3 månaderna och bara vaknade ibland för att äta. Hon tyckte att han var astrist
fast sötast i världen förstås.