Sitsen över hindret

E

Emelie3

Har ett litet problem, när hästen hoppar av så hamnar jag i bakvikt/bakåttyngd. Skulle behöva lite tips och råd med detta, någon som har lust att hjälpa mig? Klart att man kan hålla i manen, men inte i all evighet kanske .. :/

Sv: Sitsen över hindret

det låter som att du har lite för dåligt stöd mot hästen.. om det känns bra mot hinder men att du ramlar bakåt när hästen hoppar av så behöver du mer knäslut, och tänk på att skjuta dig själv lite framåt precis när hästen hoppar av bara för att ta extra stöd i stigbyglarna..

sedan kan man även behöva korta tyglarna.. det löser massor då man verkligen tar fram kroppen när hästen behöver eftergiften och då hamnar man i rätt läge och ramlar inte bakåt

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj