Sv: Sits ?

lite suddig bild, men det man ser, så ser det bra ut tycker jag :)

Det är lite för lågt för att kunna påpeka din sits osv. Eftergiften är inte heller så viktig när du hoppar lägre höjder så det gör inte något att du blir kvar med handen. Men du verkar ha en fin grundsits tycker jag :) Hade bra!

tack för dom fina komentarerna :bow:
vet att bilden är suddig och ska snart också lägga in en film så ser ni bättre :D lägg gärna in mer komentarer ( tål kritik ;))

Det är (som ovanstående sagt) vääldigt svårt att se när det är så lågt. För över små hinder är inte sittsen så jättenoga... då behöver man inte ge så mycket eftergift och hjälpa hästan speciellt mycke (i vanliga fall). det är mer när det blir högre man måste bli mer nogran...

Jag tycker du har en bra underskänkel! :bow:

I övrigt:
Handen har du nästan i magen på första bilden, men det är ju sånt som händer (antar att du inte håller balansen i munnen egentligen ;) )

På sista bilden ser du ut att vara lite i bakvikt, annars har du en fin hoppsits tkr jag (men lättare att se om det hade varit högre hinder :angel: )

http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id3163426.html
Där ser det jättefint ut!

tack för alla komentarer.
mm jag vet att jag har handen i magen på första bilden , han drog s¨å¨mkt så jag kom lite i bakvikt när jag höll in honom innan hindret så handen han inet fram. komemr fler bulder ikväll. då från teräng banan :D

Okej, tänkte väl att det var en engångsgrej ;)

Okej, ska bli kul o se :)

Det ser i vilket fall som helst bra ut ;)

Du har spända axlar på alla bilderna, om du får bort spänningen där så kommer det att bli mkt enklare att bli följsam i handen.

nu bytar jag ämne lite, men du har urläckra ridbyxor iaf haha :)

Du ser ut att ha fin balans och stadig sits, gillar dina underskänklar!

Tänk på att slappna av i axlar, armbågar och handleder, och ge eftergift mot munnen istället för mot öronen. Det kräver visserligen att man har hästen framför skänkeln och stark sits, men det har du ju! Ser trevligt ut.

jag vet det där med axlarna och jobbar för fullt med det. det är verkligen jätte svårt och jag får ofta ont bak i ryggen ( precis bakom axlarna ) för att jag spänner mig i axlarna. min ridlärare har påpekat detta mkt och vi försöker att jobba bort det, men en en gång, tack för alla komentarer och jag vill att ni komenterar mer, bara bra för sits och sånt.
viste inte att jag hade bra underskänklar men dte har jag tydligen :D
hoppade idag på teräng banan lite grann så snart kommer det en till ( alla dom andra bilderna lev misslyckade ) bild som ni kan komentera. Bara jag kan få kameran att fungera :(

inge mer som har något att tillägga ?
tips så att man slappnar va mer eller nått ?

Nepp men jag personligen tycker att du har en fin sitts!:rofl:
ÅÅÅ va din häst e söt!!:love:

det ser ut som du är i bakvikt på alla bilder...försök att gå fram mer med överlivet och ta fram handen mot munnen inte mot öronen.skänkeln ser jättebra ut.

mm, jag har börjat märka detta och idag när vi hade hoppträning så min ridlärare det också att jag var i bakvikt över de mästa hindrena men även om jag är det drar jag inte hästen i munnen :confused:

här har ni två bilder från terräng hoppningen förra veckan..
komentera så MKT ni kan ..

pic_show_id3241713.html

pic_show_id3241714.html

Tycker det ser ut som om du har foten lite väl långt in i stigbygeln. Det kan vara en orsak till att du hamnar lite i bakvikt över hindren.
Tycker annars det ser väldigt trevligt ut.

Mvh Diabetikern

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 278
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 467
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II