Sista tisdagslektionen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev kadriljridning idag som det sagts. Tyvärr. Jag har aldrig tyckt att det varit särskilt kul och det var ingen skillnad den här gången. Helst vill man ju göra något kul sista lektionen men uppenbarligen har jag inte riktigt samma definition av vad "kul" är, som andra har. Caprilli hade varit en roligare aktivitet enligt mig.

Jag fick den andra skäckponnyn idag. Han var betydligt nättare i kroppen än fuxskäcken jag ridit under hösten, hade väldigt stora ögon och en liten söt mule. Det var en helt ny bekantskap då jag aldrig ridit honom. Han var snäll och trevlig, men något ängslig. Han hade också ett väldigt kort ponnysteg. Jag föredrar hästar som rör sig mer. Man kan väl säga att han var en okej ponny men ingen wow-upplevelse.

Hans sadel var en hemsk upplevelse. Det var en flatback och när jag suttit upp och skrittat ett varv undrade jag hur i hela friden jag sadlat. En koll visade dock att den låg helt korrekt. Med den sadeln blev det alltså så att jag satt och gnussade musen mot framvalvet och det kändes som om jag mer eller mindre satt på framvalvet. Hej skavsår!

Apropå gårdagens inlägg så är det tydligen fler än jag som också har reagerat på att det för tillfället är brist på hästar. Det blev lite diskussioner om det idag. Ridskolechefen hade tydligen hittat någon häst nu som denne skulle åka och titta på så vi får se hur det blir.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp