Simson (1995-2008)

I

Izzie

Igår på Djursjukhuset Albano vid 14:00 tiden fick vår älskade Golden Retriever, Simson, somna in. På grund av en elakartad tumör i nosen, förslitna leder och skada på ena ögat ansåg veterinären att han var i för dåligt skick för att kunna leva ett smärtfritt liv. Trots att det var ett av de värsta besluten i mitt liv, beslöt vi oss för att avliva honom. Simson hann precis fylla 13 år den 14 Maj....

Simson05copy.jpg

A simple goodbye is not enough. But it's all that I have.

So this is it
This is the last day of my life
I will not return tomorrow
Never see any of you again
But I will always remember
I will never forget
The memories we made together
I bring those with me into eternity
Please don’t shed any tears over me
Don’t mourn me as dead
Remember me as alive
And never forget
That wherever you turn in life
There I’ll be…

Sv: Simson (1995-2008)

Åh, skickar stooor tröstkram till dig...:( Det är så ledsamt när man måste ta bort sina djur, tog själv bort min hund född -96 för snart två månader sen...

KRAM igen...

vad starkt gjort av dig! Så sorgligt när djuren dör och försvinner det blir så fasligt tomt, jag vet hur det känns:( Verkligen en jättevacker dikt! Stora styrkekramar till dig!!

Stor kram till dig, starkt gjort. :(
En otroligt vacker hund :love: och vilken tur ni hade som fick så många är tillsammans.

Usch, beklagar sorgen!!
Men han verkar ju haft ett härligt långt liv - och att då få avsluta innan det blir jobbigt, det är att ha en bra djurägare!

Vad vacker han var!
Det är ett så otroligt svårt beslut att ta bort sina fyrbenta vänner, men hur hårt det än låter så blir det iallafall lättare för mig att tänka på att en död hund lider inte, har inga smärtor och slipper lida.
Tänk på de år ni fick tillsammans, och var glad att du kunde besluta att han skulle få slippa smärta.

Tröstkramar!

Tänk tillbaka på alla era fina minnen och kom ihåg ni kommer ses en dag igen!!!

Aldrig roligt att avliva sin bästa vän, men det var nog ganska skönt för honom att somna in.:angel:
Tröstkramar till dig!:(:cry:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hello everyone, this is not a fully related topic, but I hope you can help me. I'm a student of "Equine Sports and Business" from the...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: Ponsa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
1 037
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 516
Senast: tara
·
Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka